• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Ha hiszi, ha nem, jön a tél. Készüljön!

Egészségmagazin Forrás: Weborvos

A csomagtartóban legyen pokróc, kislapát, vontatókötél, homok, elemlámpa, hólánc, víz...

Az autósok kellő felkészülés után télen is jó menetbiztonsággal autózhatnak, ha a járműveket felkészítik a téli közlekedésre, és a vezetésmódúkon is tudatosan változtatnak!- figyelmezette korábban közleményeiben a BRfK korábban az autósokat, gyalogosokat. Most felidézzük a tudnivalókat.

Mint írták, a járműveket a téli üzemmódra fel kell készíteni. Ellenőrizni kell a motor, a fék és a kormány berendezést, a lengéscsillapítót, az önindítót, az elektromos és világítóberendezést, az akkumulátort, és még sok olyan vizsgálat elvégzése ajánlatos, amelyet csak a szervizekben szakemberek tudnak megfelelő műszerekkel és eszközökkel elvégezni! A téli gumik felszerelése rendkívül fontos, amely jó menetbiztonságot nyújt a járművezetőknek.

A gépkocsik utastérében legyen láthatósági mellény, a csomagtartóban legyen pokróc, kislapát, vontatókötél, homok, elemlámpa, hólánc. A hólánc használata "hólánc" jelzőtáblával jelzett úton kötelező. Hasznos, hogy a járművezetők ruházat réteges és meleg legyen, vigyenek magukkal megfelelő mennyiségű folyadékot (ásványvíz, üdítő).

Javasoljuk, hogy mielőtt útnak indulnak, tájékozódjanak az útviszonyokról. Télen, a csúszós úton gyorsan vezetni veszélyes, ezért induljanak korábban! Számítani kell arra, hogy indulás előtt le kell tisztítani a szélvédőt, a kilátást akadályozó jeget, havat.

Nem elegendő csupán a téli üzemmódra való átállás, télen is az út és látási viszonyoknak megfelelően kell vezetni. A közlekedők vegyék figyelembe, hogy télen jelentősen romlik a láthatóság, gyakrabban kell ködös, havas időben közlekedniük. Az útviszonyok jelentősen megváltoznak a szitáló köd, a hó, az utakra ráfagyott jég, csúszóssá teszi az utakat, romlik a kerekek tapadása. Ilyenkor a járművezetők csökkentett sebességgel, úgy haladjanak, hogy a járművüket a belátható útszakaszon belül meg tudják állítani, tartsák be a követési távolságot, vegyék figyelembe a fékút növekedését. A veszélyhelyzet kivédésének egyik lehetősége, hogy annak észlelésekor csökkentsék a sebességet, a féklámpa felvillanásával figyelmeztessék a mögöttük jövőket. Sűrű ködben használják a ködlámpát.

Vigyázat! Télen nem lehet a szokott módon autózni, besorolni. A téli autózás óvatos vezetéstechnikát kíván! A hirtelen fékezés félrehúzást, csúszós síkos úton félrecsúszást "kifarolást" okozhat! A blokkolásgátlóval-és a kipörgés gátlóval felszerelt gépkocsik vezetői se feledjék: a súrlódási tényezőt a kerék és talaj között ők sem tudják megnövelni, legfeljebb csak jobban kihasználni! A féket és a gázpedált rendkívül óvatossággal kezeljék, a motor teljesítményét nem szabad fürge manőverekre kihasználni. „Kis gáz, kis fék, óvatos gurulás!" vezetés közben ez legyen a vezérlő elv.

A téli jegesedés komoly meglepetéseket tartogathat a járművezetők számára. Az egyik legveszélyesebb helyzet, amikor száraz útfelületről váratlanul nedves, jeges síkos útra jutnak a járművükkel. Jegesedésre különösen hidak, és felüljárók úttestjén lehet számítani, ezért az adott útszakaszon időben csökkentsék a sebességet! A kisebb súrlódási úton a fékút jóval hosszabb lesz. Az út súrlódási tényezője sávonként is változhat. Ez fékezésnél kisebb lassulást, de könnyű kicsúszást is okozhat. Tartsanak biztonságos követési távolságot!

Figyelem, síkos úton a gyalogos is elcsúszhat! A városi forgalomban történő vezetés fokozottabb odafigyelést, alkalmazkodást, cselekvést igényel. A gyalogosok hibájából bekövetkező balesetek 70 százaléka a járművek elé való hirtelen, meglepetésszerű lelépésre vezethető vissza. Elsősorban a gyalogos érdeke, hogy mielőtt a járdáról lelépne, nézzen körül és csak akkor lépjen az úttestre, ha meggyőződött arról, hogy biztonságosan át tud kelni az úttesten.

„Látni és látszani" fontos közlekedésbiztonsági alapelv, télen a korai sötétedés miatt csökken a belátható útszakasz, az autósok csökkentett sebességgel közelítsék meg az óvodák, iskolák és a nagy gyalogosforgalmat lebonyolító közlekedési csomópontokat. A gyalogosok a láthatóság érdekében a ruhájukon használjanak fényvisszaverő anyagot.

Mindenkinek saját érdeke, hogy télen fokozott óvatossággal közlekedjen és betartsa a közlekedési szabályokat, mert csak így előzhetőek meg a közlekedési balesetek!

Legolvasottabb cikkeink