• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: nem fenyegettek sztrájkkal a tárgyalófelek

      Ónodi-Szűcs: nem fenyegettek sztrájkkal a tárgyalófelek

    • 2021-ig plusz 4100 orvos állhat itthon  munkába

      2021-ig plusz 4100 orvos állhat itthon munkába

    • Előrehozzák a szakdolgozók novemberi béremelését

      Előrehozzák a szakdolgozók novemberi béremelését

  • EBP
    • Felújítják és bővítik a dunakeszi szakrendelőt

      Felújítják és bővítik a dunakeszi szakrendelőt

    • 2019 tavaszára megújul az Irdalmasrendi Kórház

      2019 tavaszára megújul az Irdalmasrendi Kórház

    • A jövő kórháza épül Dél-Budán

      A jövő kórháza épül Dél-Budán

  • EESZT
    • 100 napja működik már az EESZT

      100 napja működik már az EESZT

    • Nem elég rugalmas  az e-recept

      Nem elég rugalmas az e-recept

    • Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

      Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

Téli praktikák és tanácsok a dietetikustól

Egészségmagazin 2017.11.03 12:16 Forrás: Weborvos
Téli praktikák és tanácsok a dietetikustól

A napi többször keveset elvvel és a zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával nem foghatunk mellé.

A trendek azt mutatják, hogy mindennapjainkban egyre nagyobb szerepet játszik az egészséges életmód, a helyes táplálkozás, és testsúlyunkra is jobban odafigyelünk, mint pár évvel ezelőtt. Mit tehetünk annak érdekében, hogy a lehető legteljesebben táplálkozzunk, miközben az alakunkra is vigyázunk? Abban biztosak lehetünk, hogy a napi többször keveset elvvel és a zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával nem foghatunk mellé.

„A gyümölcsök, zöldségek szerepe egészségünk megőrzésében igen fontos. Bőséges vitamin, ásványi anyag és antioxidáns tartalmukkal biztosítják szervezetünk optimális működését, ezért naponta legalább 4 alkalommal javasolt többfélét fogyasztanunk belőlük. Szerencsére ősszel is széles a kínálat, hisz ilyenkor van szezonja a sütőtöknek, a káposztának, gyümölcsök közül az almának, birsalmának és körtének" – vázolta fel Erdélyi-Sipos Alíz táplálkozástudományi szakember, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének főtitkára aktuális közleményében.

Érdemes a hazai idénygyümölcsök- és zöldségek közül válogatni, mert leszedésüket követően ezek kerülnek leggyorsabban az asztalra. Rövidebb a szállítási útvonal és tárolást is kevésbé igényelnek, ezért vitamin- és tápanyagtartalmukat jobban megőrzik. A Budapesti Nagybani Piacról a friss termények akár egy nap alatt is eljuthatnak a szüretről a tányérunkra!

Napi 4-5 étkezést fantáziával megoldani azonban nagy kihívás. Erdélyi-Sipos Alíz dietetikus hasznos praktikákat osztott meg a napi többszöri zöldség-gyümölcsforrás biztosítására.

„A hideg évszakokban reggelire vagy vacsorára készítsünk zöldségkrémeket, vagy tegyünk friss gyümölcsöt a müzlibe, palacsintába. A sütőtökből, céklából, birsalmából sütve finom köretek készíthetők, de ne felejtsük el a hagyományos rakott ételeket sem. A különböző retkek vagy savanyú káposzta is rendkívül jó vitaminforrást nyújtanak ilyenkor. A gyümölcsöket elsősorban nyersen érdemes fogyasztani, akár uzsonnára, de párolt köretként nemcsak vadhúsokhoz, hanem szárnyasokhoz is igazán ízletesek. Érdemes olyan desszerteket is beiktatni, amelyekben nagyobb mennyiségben található gyümölcs, nagy kedvencem például az almás-szilvás pite." – mondta el a szakember.

A Budapesti Nagybani Piac és a Gfk Hungária közös kutatásának adatai is alátámasztják azt, hogy egyre egészségesebben élünk. A zöldség- és gyümölcsfogyasztás az elmúlt években folyamatosan növekedett. Tavaly egy átlag magyar háztartás 165 kg zöldséget és 89 kg gyümölcsöt vásárolt, s a vásárlási döntésnél a minőség mellett az is fontos szempont volt, hogy a kiszemelt áru magyar legyen.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink