• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

    • Covid-kátyúból kilábaló egynapos sebészeti ellátások

      Covid-kátyúból kilábaló egynapos sebészeti ellátások

A beteg mást tapasztal, mint amit az orvos gondol

Lapszemle 2018.07.16 Forrás: medicalonline.hu
A beteg mást tapasztal, mint amit az orvos gondol

Nulla közeli korreláció volt az orvosok és a betegeik, valamint az orvosok és a kommunikációs szakemberek által adott pontszámok között.

A családorvosoknak teljesen más a véleményük arról, hogy milyen a jó kommunikáció, mint a betegeiknek és a kommunikáció értékelésében képzett szakembereknek, állapította meg a University of Cambridge tanulmánya, melyről a medicalonline.hu írt.

A vizsgálat során 13 angliai praxis 45 családorvosát és 503 betegüket kérték meg, hogy közvetlenül a vizit után egymástól függetlenül töltsenek ki egy kérdőívet, ami az orvos vizit alatti kommunikációját értékelte számos szempontból. A viziteket videóra vették, majd 55 vizitet kommunikációs szakemberek is értékeltek.

Nulla közeli korreláció volt az orvosok és a betegeik, valamint az orvosok és a kommunikációs szakemberek által adott kommunikációs pontszámok között, míg enyhe, de szignifikáns összefüggés volt a betegek és a kommunikációs szakemberek által adott kommunikációs pontszámok között.

A tanulmány szerzői leszögezik: a betegek által adott általánosan magas pontszámok azt tükrözik, hogy a betegek hajlamosak nem beszámolni az orvosi vizit során átélt rossz tapasztalataikról, ezért is szükséges az orvosok kommunikációs képességének külső szakember általi értékelése, hiszen csak így lehetséges azoknak a területeknek az azonosítása, amelyeken az orvosnak támogatásra és tréningre van szüksége.

Legolvasottabb cikkeink