Weborvos.hu
  • Pollen
    • Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

      Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

    • OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

      OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

    • OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

      OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

  • utazás
    • Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

      Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

  • napártalom
    • A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

      A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

    • Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

      Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

    • Rendszeresen kell használni a fényvédőt

      Rendszeresen kell használni a fényvédőt

Küszködnek a betegszállító cégek, s így a betegek is

Lapszemle 2018.05.11 Forrás: Hír TV Szerző:
Küszködnek a betegszállító cégek, s így a betegek is

A gazdaságos működéshez a 110 forintos kilométerdíj duplája is szűkösen lenne elég, ráadásul munkaerőhiánnyal is küszködnek.

Az alacsony állami térítési díjakból a költségeket is alig tudják kifizetni, béremelésre már nem futja, így a cégek nem tudják megtartani a dolgozóikat. A várható benzináremelkedés további gondokat okozhat – olvasható a hirtv.hu portálján. A betegmozgatási díjon felül a szolgáltatók 108-110 forintot kapnak kilométerenként. Ebből kell tankolniuk, és fizetniük a munkatársakat. Budapesten az egyik legnagyobb betegszállító cég április végén bedobta a törölközőt. A kiesett autókat mentőkkel pótolják.

Általánosságban is elmondhatom, de a közép-magyarországi régióban meg kifejezetten munkaerőhiánnyal küzd az Országos Mentőszolgálat. És hogyha kivonunk ebből az egyébként is hiányos csapatból még plusz embereket egy másik munkára, akkor azok, akik ott maradnak, azokra még nehezebb teher vár, még több munka vár rájuk – mondja Kusper Zsolt, a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének elnöke.

A betegszállítók érdekképviseletének elnöke szerint az alacsony finanszírozás Budapest mellett Kecskemét környékén okoz igazán gondot. A fővárosban és a főváros környékén és Közép-Magyarországon egyre nagyobb a munkaerőhiány, és ez rányomja a bélyegét a betegszállításra, ugyanúgy mint a tömegközlekedésre és minden egyébre. A humánerőforrás ára annyira elszállt, hogy vannak szolgáltatások, amik nem bírják ezt megfizetni – nyilatkozta Tóth István.

Fülöp János évek óta vezet egy olyan betegszállító céget, amely csak magánfuvarokat vállal, az államnak nem dolgozik. Számításai szerint a gazdaságos működéshez a 110 forintos kilométerdíj duplája is szűkösen lenne elég. „6 évnél fiatalabb, maximum 15 éves korig lehet ezekkel az autókkal dolgozni, és azért egy 6 évesnél fiatalabb betegszállító autó, vagy mentőautó az azért több millió forint beruházást jelent a cégnek. Ebből a 220-280 kilométeres díjból éppen nulla, tehát a fenntartási költségeket lehet finanszírozni” – nyilatkozta az E.R. Mentőszolgálat Kft. ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink