• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

    • Covid-kátyúból kilábaló egynapos sebészeti ellátások

      Covid-kátyúból kilábaló egynapos sebészeti ellátások

Utas és sofőr is szenved a hőségben

Lapszemle 2018.08.03 Forrás: ATV
Utas és sofőr is szenved a hőségben

Akár 50 fok is lehet a buszok fülkéjében, a hármas metrón több mint harminc fokot mértek.

Több mint harminc fokot mértek a héten a felújított hármas metró szerelvényében. A többi tömegközlekedési járművön sem jobb a helyzet, sőt, a buszok fülkéjében akár 50 fok is lehet a hőmérséklet – ez utóbbit Nemes Gábor, a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke tette hozzá az ATV Startban.

Pár napja robbant a hír, hogy a felújított hármas metrón 33 fokot mértek, miközben a szerelvények padlója a 40 fokot is meghaladta. Nemes Gábor azt mondta az ATV Start című műsorában, hogy ilyen nem fordulhatna elő más európai országban. Felmerül a kérdés szerinte, hogy érdemes volt-e ezt a típust beszerezni, hiszen a költségeket tekintve elképzelhető hogy egy új szerelvényeket kellett volna Budapestre hozni.

A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke elmondta: vannak kollegák, akik hőmérővel rendelkeznek, és a fülke hőmérsékletét mérik.

Sokan nehéz körülmények között végzik a munkájukat, mert akár 40-50 fokos hőmérséklet is lehet egy csuklós busz fülkéjében, ha a klíma nem működik, vagy a járműn nincs is klímaberendezés  – állította Nemes. Szerinte ezt nem lehet kibírni, bár a sofőrök védekeznek: az oldalablakot és ajtót hagyják nyitva a huzat miatt, vagy a megállókban nyitják ki az ajtót, hogy felfrissüljenek.

Európa nagyvárosaiban jobb a járműpark minősége, aminek köszönhetően klímaügyileg is jobban állnak, illetve nem minden ajtót nyitnak ki, amely szintén hozzájárul ahhoz, hogy hűtöttebb legyen az adott jármű.

Legolvasottabb cikkeink