Weborvos.hu
  • Pollen
    • Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

      Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

    • OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

      OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

    • OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

      OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

  • utazás
    • Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

      Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

  • napártalom
    • A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

      A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

    • Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

      Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

    • Rendszeresen kell használni a fényvédőt

      Rendszeresen kell használni a fényvédőt

Tisztelt Doktornő/ Doktor úr!
38 éves nő vagyok, MPS és tachycardia az ismert problémáim. De van egy olyan mellkasi tünetem, amire eddig az extrasystole leírása passzol leginkább (egy holter vizsgálat során kisszámú VES és SVES ki is lett mutatva)...

... Szervi baj nem derült ki. Emellett szorongással, pánikbetegséggel is küzdök, amit 4 éve pszichoterápiával igyekszem megoldani. A fent említett mellkasi tünet nagyon aggaszt, zavar, szorongással tölt el, szeretnék szabadulni tőle. Napi 20 mg Betaloc-ot szedek kb. 6 éve. Koffeint nem iszom és magnéziumot szedek. Gyanítom, hogy a szorongás, stressz a probléma gyökere, és a kérdésem az lenne, tud-e ajánlani valamilyen módszert az estrasystole visszaszorítására? Pl. nyugtatót érdemes-e szedni? Hosszú távon még nem szedtem. Vagy esetleg valamilyen relaxációs módszer, autogén tréning, ilyesmi? Válaszát és segítségét előre is nagyon köszönöm!


VÁLASZ


Az extraszisztolék jelentős része kellemetlen, ijesztő, de ártalmatlan, minden napos jelenség. Az viszont ajánlatos, hogy kardiológiai kivizsgálás történjen, mert ugyan jelentős részben egészségesnek ismert szív esetében is előfordul, de valamely szívbetegség kísérője, jele is lehet. Kétségbe vonják, hogy az extraszisztoléknak a hirtelen halál felléptében jelentősége lenne. A kezelése nem minden esetben indokolt, rendszerint a kiváltó ok kezelése szükséges, ha van ilyen. Az extraszisztole kezelése során a beteg komfortérzését lehet esetleg javítani, de mérlegelni kell a gyógyszerek nemkívánatos hatásait is. Legjobb tudomásom szerint sem a nyugtatóktól, sem autogén tréningtől nem várható javulás.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink