• Pollen
    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

    • Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

      Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

  • utazás
    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

  • napártalom
    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

    • Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

      Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

Édesanyám 52éves, és 20 évvel ezelőtt diagnosztizálták nála ezt a betegséget. Ebben az évben nagyon sokat romlott az állapota. A szívén található plusz izom tömeg 2kg körüli...

... ami ugye a tüdőtől veszi el a helyet. De a legnagyobb probléma, hogy súlyos szívritmuszavarai vannak, amit nem nagyon tudnak gyógyszerrel kordában tartani . Jelenleg Cordarone szed, aminek rengeteg mellékhatása van. Azt az információt kaptuk, hogy ezen nem lehet segíteni, műtéti beavatkozásra csak életmentő műtétként van csak lehetőség. Tényleg nem lehet tenni semmit, pl pacemaker beültetés?
Nagymamámnak(79 éves) is hasonló betegsége van, de az ő megvastagodása nem ilyen nagyfokú, de az ő szívritmuszavarának megoldására tavaly beépítettek egy defibrillátort, ha jól tudom.
Teljesen tanácstalan vagyok, mert anyukám még nagyon fiatal, és tanácstalan vagyok, hol hogyan lehetne tovább lépni és nem beletörődni és feladni.
Előre is köszönöm válaszát!


VÁLASZ


Értem a probléma komolyságát és nehézségét, azonban az Ön tájékoztatása alapján még avatott szakember sem merne felelősséggel állást foglalni a tennivalót illetően. A kérdésben csak a kardiológus tud megfelelően dönteni. Annyit tudok mondani, hogy édesanyja esetében nem a ritmuszavar, hanem a szívizomzat betegsége a döntő, ebben pedig semmilyen ritmusszabályozó nem tud segíteni. Talán érdemes lenne olyan intézményt megkeresni, ahol szívsebészettel is foglalkoznak, hátha látnak valamilyen lehetőséget.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink