Weborvos.hu
  • Pollen
    • Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

      Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

    • OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

      OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

    • OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

      OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

  • utazás
    • Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

      Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

  • napártalom
    • A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

      A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

    • Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

      Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

    • Rendszeresen kell használni a fényvédőt

      Rendszeresen kell használni a fényvédőt

Mari13

Orvos válaszol Szerző:

T. Doktor Nő!
1 hónapja volt FESS műtétem ( a baloldali sin. max. és a rostasejtek fedettek voltak és a jobbb oldali s. max-ban nyálkahártya megvastagodás) Azóta Nasonex spray-t használok. Műtét óta is állandó a garat csorgásom ...

... a jobb oldalon, nyeléskor cuppognak a füleim.Száraz az orrnyálkahártyám és gyakran fáj a jobb oldali orrgyököm.
Az orvosom kétszer rendelt vissza kontrollra, azt mondta gyógyult vagyok.
Azt kérdezném, mikor kell elmúlnia ezeknek a tüneteknek?
Egészségügyben dolgozom, de tanácstalan vagyok.
Válaszát köszönöm!


VÁLASZ


A rostasejtekben termelődő váladék a garatfalon " folyik " lefelé.Természetesen pici mennyiség, de kellemetlen érzetet kelt.
FESS műtét során a megvastagodott nyálkahártyát eltávolítják és azt reméljük, hogy a csontüregeket normál nyh. fogja benőni. Tehát fokozott váladék képződés még hónapokig lehetséges.
A mometason hatóanyagú orrspray-t akár 1-2 évig is adjuk folyamatosan azt remélve, hogy a nyh. megvastagodás / polipok nem újulnak ki.Kiszáradhat miatt az orrnyh, lehet alkalmazni Coldastop orrolajat 2x1-1 cseppet.
A j.o. orrgyök fájdalomnak el kellett volna múlnia, esetleg szedhet miatta néhány napig nem-szteroid gyulladáscsökkentőt.

dr Gerencsér Emőke

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink