• Pollen
    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

    • Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

      Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

  • utazás
    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

  • napártalom
    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

    • Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

      Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

Kedves Szakorvos Nő/ÚR
Évekkel ezelőtt előbb a jobb talpam szélén, mostmár a balon is több csoportban, herpesz szerű, sárga tetejű, igen fájdalmas sebek keletkeztek, állandó jelleggel, ujjak-és újabbak jönnek...

... A sárga tetejű sebek alakja hol hosszúkás, hol kerek, nem váladékosak, nekem úgy tűnik, hogy nagy fájdalommal előbújnak, a fájdalom enyhűlése közben fel is szívódnak, és a barnult, kiszáradt bőrfoltok lepotyognak. Fájdalmasak, esztétikailag is nagyon zavarnak. Előfordul gyakran, hogy a kezeimen is megjelennek, ezek aprócska kerek sárga pontocskák, melyek szintén bebarnulnak, majd a kiszáradt kerek barna bőrdarabkák leválnak. Voltam már többször is bőrgyógyásznál, de a felirt antibiotikum, illetve kenőcsök is csak átmenetileg hatnak valamelyest. RA.-val kezelt középkorú beteg vagyok, medrolt is napi szinten szedek két éve, de ezalatt az idő alatt is a bőrproblémám csak szaporodott, e fertőzött terület csak egyre nagyobb lett. Nagyon el vagyok keseredve ez miatt is. Tudna nekem betegségemről információt adni, illetve tanácsot, hogy hová forduljak segítségért.


VÁLASZ


Látatlanban nem tudok mit mondani a szokatlan elváltozásról. Lehetséges, hogy a gyógyszerszedéssel van kapcsolatban. Azt javaslom, forduljon a területének megfelelő egyetem bőrgyógyászati klinikájához, hátha sikerül előbbre jutni a megelőzésben vagy a kezelésben.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink