Weborvos.hu
  • Pollen
    • Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

      Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

    • OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

      OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

    • OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

      OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

  • utazás
    • Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

      Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

  • napártalom
    • A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

      A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

    • Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

      Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

    • Rendszeresen kell használni a fényvédőt

      Rendszeresen kell használni a fényvédőt

Kedves orvos urak/hölgyek!

Édesanyámnak (78 éves) az orvosa Mirtazapin Orion nevű gyógyszert írt fel. Az orvos azt mondta, hogy ez teljesen természetes anyagokból áll, de anyukám megnézte az összetételt és nem akarja szedni ...

... mert fél a kemikáliáktól... Persze egyre betegebb, de nem akarja szedni ezt a gyógyszert.
Tisztelettel kérném Önöket, hogy írják meg: a gyógyszer minden összetevője valóban "természetes"?
Ha sikerülne meggyőzni, akkor talán javulna az állapota is!
Megtisztelő segítségüket várja


VÁLASZ


Az említett gyógyszer minden alkatrésze a hatóanyagon kívül a természetben is előforduló, de szintetikusan előállított vegyület, amelyek nélkül a hatóanyag nem juttatható a szervezetbe. Ezek az úgynevezett segédanyagok, nélkülük a 15-30-40 milligram olyan kis mennyiség, hogy nem készíthető el tabletta formájában, emellett a felszívódásban, oldhatóságban stb. is szerepet játszanak. De ez csaknem minden gyógyszerre igaz.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink