• Pollen
    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

    • Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

      Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

  • utazás
    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

  • napártalom
    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

    • Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

      Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

Üdvözlöm!
A kérdésem csak annyi lenne, amit nem lehet tudni manapság, a túl sok hamis információk miatt, hogy mégis milyen a helyes táplálkozás, mennyi a napi mozgás szükségletünk?
Sajnos meghíztam, elkezdtem rendszeresen sportolni, de a táplálkozás is fontos lenne!

A megfelelő táplálkozásban a fehérjék, zsírok, szénhidrátok arányát pontosan megadni nem lehetséges, mert jelentősen függ a fizikai tevékenységtől, életkortól, nemtől és még több tényezőtől. A napi mozgásszükséglet sem határozható meg. Általánosságban azt lehet mondani, hogy a táplálék 25% legyen fehérje, ugyancsak 25%-a zsír és mintegy 50 %-a szénhidrát. Ezek az összetevők származhatnak természetesen mindenféle termékekből (növényi, állati). Testépítésnél a fehérjebevitelt fokozni kell, tehát az arányok eltolódhatnak részben az arányok, részben a mennyiséget illetően. A mozgásról: annyit mozogjon, amennyitől még nem érzi magát kellemetlenül, kényelmetlenül. A mozgás mennyiségét pedig naponta, apránként fokozni kell, mindig addig a határig, amíg a kellemes fáradtságérzést nem érezzük. Ez a napi 1-1,5 óra intenzív sport mellett szokott bekövetkezni. A szenvedés nem biztos, hogy jót tesz.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink