Weborvos.hu
  • Pollen
    • Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

      Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

    • OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

      OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

    • OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

      OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

  • utazás
    • Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

      Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

  • napártalom
    • A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

      A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

    • Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

      Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

    • Rendszeresen kell használni a fényvédőt

      Rendszeresen kell használni a fényvédőt

Tisztelt Doktor Nő/Úr!
Fél éve derült ki, hogy pajzsmirgy alulműködésem van hormontablettát kaptam rá euthyroxot. A menstruációm már egy hete késik ...

... (32 napos eddig a ciklus)a kárdéseim pedig, hogy a gyógyszertől késhet vagy ez normális, még mi okozhatja a késést?
Előre is köszönöm a választ.


VÁLASZ


Nem tudom felsorolni mindazokat az okokat, hormonális, külső tényezők, belső elváltozások, betegségek sorát, amelyek a menstruáció késésében szerepet játszanak. Ha a gyógyszerszedéssel van kapcsolatban akkor az nem oka, hanem a betegség, amire a gyógyszert szedi, okolható az elmaradásért, ha más tényező nem játszik benne szerepet. Az egy hetes vagy hosszabb késés egyik gyakori oka a terhesség. Ha ez nem áll fenn, nem gondolom, hogy komolyabb aggodalomra lenne oka. Tartósabb késedelem esetén a nőgyógyászhoz és az endokrinológushoz kell fordulnia, a megfelelő hormonvizsgálatok elvégzése érdekében.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink