• Pollen
    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

    • Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

      Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

  • utazás
    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

  • napártalom
    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

    • Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

      Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

Tisztelt Doktor úr/nő!

A problémám pár éve kezdődött. Néha esténként erős szívdobogást érzek, ami pár másodperc alatt helyre áll. ..

.... Időnként pár napig tartó mellkasi fájdalmam van.(nyugalmi állapotban) . EKG, szívultrahang, vérvétel semmi problémát nem mutatott. 30 éves vagyok és fogamzásgátlót szedek.
Mi lehet a gond?
Köszönöm!


VÁLASZ


Valószínűleg teljesen ártalmatlan ritmuszavarról lehet szó. Nem ritka az extraszisztolék megjelenése, amit erős szívdobogás érzéssel él meg az érintett. Ilyenkor egy soron kívüli összehúzódást követően egy összehúzódás kimarad, majd néhány erőteljesebb összehúzódást követően az eredeti ritmus helyreáll. Az időszakos mellkasi fájdalom konkrét magyarázatát adni nem tudom, olyan sokféle ok állhat a háttérben, de a részletes kivizsgálást követően – és a panasz sem utal – komolyabb elváltozásra. A fogamzásgátlóval való összefüggés nem valószínű.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink