• Pollen
    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

    • Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

      Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

  • utazás
    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

  • napártalom
    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

    • Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

      Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

Kedves Doktor Úr!

A problémám a következő: 22 éves lány vagyok, szeptembertől fogom elkezdeni az utolsó évemet a jogi egyetemen, és úgy érzem egyedül nem fog menni. Az utóbbi évben sajnos több veszteség is ért családi és egyéb szempontból ...

... amikor elszakadt a cérna és pszichológushoz is fordultam depresszió miatt. Úgy éreztem ez a legmélyebb szakaszon átsegített, így 4 hónap után abbahagytuk a terápiát. Ellenben még mindig bizonytalannak érzem magam, viszont sajnos ezúttal sem időm sem anyagi keretem nem lesz ezt a nehéz önismereti utat járni.
Ezért arra gondoltam, hogy inkább antidepresszánssal vészelném át ezt az időszakot (kb. 1 év), mivel annak ellenére, hogy már nem jár folyamatosan az öngyilkosságon minden gondolatom, tisztában vagyok vele, hogy bármilyen stressz (szakdolgozat, államvizsga, vagy csak egy rossz nap ) hatására ez biztosan megváltozna. Utána, diplomával a kezemben pedig talán több önbizalmam is lenne, és nem lenne tovább szükségem támaszra.
A konkrét kérdésem pedig az lenne, hogy ilyen esetben kérésre írnak-e fel gyógyszert, érdemes-e elmennem orvoshoz, vagy "várjam ki" az újabb lehetséges összeomlást? Tudom, hogy interneten keresztül nehéz ezt megállapítani,de valami általános tanácsnak is örülnék!
Köszönettel


VÁLASZ


Az antidepresszánsok, szorongásoldók csak a tüneteket enyhítik a kiváltó okokat nem szüntetik meg. Mindenképpen kérje szakorvos vizsgálatát.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink