• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Húsvét egészségesen

Egészségmagazin 2024.03.28 Forrás: Weborvos
Húsvét egészségesen

Használjuk ki, hogy a tavasz beköszöntével sokkal színesebben és egészségesebben tudunk étkezni.

Mindannyiunkkal előfordult már, hogy az ünnepek után úgy éreztük, hogy túlzásba estünk, túl sokat és túl nehéz ételeket fogyasztottunk. Próbáljuk meg elkerülni ezeket a rossz tapasztalatokat, használjuk ki, hogy a tavasz beköszöntével sokkal színesebben és egészségesebben tudunk étkezni: a piacokat járva salátaféléket, újhagymát, retket, spenótot, spárgát találunk a pultokon. Az egészséges húsvéti étkezéssel kapcsolatban Dobák Zita, a Dr. Rose Magánkórház dietetikus szakértője ad tippeket.

· Bevásárláskor vigyük magunkkal a gyerekeket a piacra, számukra is élmény lesz a tavaszi zöldségek látványa. Tervezzük együtt az ünnepi vacsorát, ebédet, vonjuk be a kicsiket a sütésbe-főzésbe.

·  Figyeljünk a tálalásra, a szépen elrendezett, különböző színű ételek jól mutatnak a tányéron. Ne feledkezzünk meg az okostányér alapelvéről: sose maradjon le a nagy adag zöldség a tányérról. (Az okostányér bemutatja a különböző élelmiszercsoportok – fehérjék, szénhidrátok, zöldségek, gyümölcsök, tejtermékek és zsírok – egyensúlyát, és útmutatást ad a minőségi élelmiszerek kiválasztásához.)

· Reggelire együnk sonkát, tojást és zöldségeket.

· Ebédre készítsünk:

     - tavaszi főzeléket, például: spenót-brokkoli főzelék, kapros-cukkini főzelék, karalábé- vagy medvehagymafőzelék. Sűríthetjük magában vagy kevés (édes)burgonyával, zabliszttel, fűszerezhetjük pikánsabban curryvel vagy friss zöldfűszerekkel, újhagymával/medvehagymával;

   -  tavaszi zöldségekből, sovány húsokból kis tejszínnel leveseket;

   -  salátákat: tészta saláta csicseriborsóból, lencséből készült tésztákkal;

   -  salátákat idényzöldségekkel, lencsével, babbal, csicseriborsóval, feta sajttal, mozzarellával;

   -  muffin formában készült tojásos muffint. A forma aljába tehetünk párolt spenótot, újhagymát, füstölt lazacot. Köretnek készítsünk árpagyöngyöt, quinoát, bulgurt. Ízesítsük napraforgómaggal, tökmaggal, szárított áfonyával.

·  Uzsonnára fogyasszunk gyümölcsöket, almát, körtét dióval, mandulával, joghurttal. Uzsonnára szintén kiválóak a gyümölcsös smoothie-k különböző verziói fagyasztott gyümölcsökből, zabtejjel, mandulatejjel.

·  Vacsorára készíthetünk pirítóst mozzarellával, grillezett spárgával olivabogyóval. A különböző grillezett halak is jó választás lehet.

·  A legtöbb édesség elkészítésénél, így a kalács esetében is helyettesítsük a liszt 1/3-át teljeskiőrlésű liszttel vagy zabliszttel. A muffinokat darált dióval, szárított áfonyával és reszelt répával és teljeskiőrlésű liszttel tudjuk egészségesebbé tenni. Megpróbálkozhatunk a tiramisu egészséges verziójának elkészítésével: használjunk light mascarponét, a piskótát helyettesítsük Abonettel, csökkentsük a felhasznált cukor mennyiségét.

·  Tömény alkohol helyett fogyasszunk inkább jó minőségű vörösbort. A refluxszal küzdők számára már elérhető a csersavmentes fehérbor. A bor mellé igyunk vizet.

Az ünnepek alatt se feledkezzünk meg a mozgásról, tartsunk ki a sportolási szokásaink mellett, focizzunk, kosárlabdázzunk a gyerekekkel. Sétáljunk nagyokat a szép tavaszi időben.

Legolvasottabb cikkeink