• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Átadták az Országos Mentőszolgálat új, győri mentőállomását

Egészségpolitika 2024.02.05 Forrás: MTI
Átadták az Országos Mentőszolgálat új, győri mentőállomását

Az új létesítmény a világ legmodernebb mentőállomásának számít, nemcsak Győrt, hanem a térséget is ellátja - mondta Csató Gábor főigazgató.

A kormány elkötelezett a mentők anyagi megbecsülése és a munkakörülményeik javítása mellett - jelentette ki Takács Péter, a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára hétfőn az Országos Mentőszolgálat új, győri mentőállomásának avatásán. Az államtitkár elmondta, hogy mindezt a 2010 óta tartó fejlesztési program is igazolja, amelynek a béremelés is része. Utóbbi következő üteme márciusban valósul meg - emlékeztetett.

A másik eleme egy infrastrukturális fejlesztési program, amelynek részeként 107 mentőállomást újítottak fel, 35-öt építettek és lecseréltek ezer mentőautót - folytatta, hozzátéve: a mentőautók átlagéletkora már kevesebb, mint öt év.

Megjegyezte: a szocialista kormányok egyetlen mentőautót sem cseréltek le, csupán a jogszabályt módosították annak érdekében, hogy az egyre tovább lehessen használni az öregedő autókat. Kijelentette: ez nem egy jó stratégia.

Az államtitkár kiemelte: a 2010 óta tartó intézkedések hozzájárultak ahhoz, hogy a mentők megbecsülve érezzék magukat, hogy azt érezzék, a munkájuk az egész társadalom és a kormány számára is kiemelten fontos.

Nyul Zoltán, az Építési és Közlekedési Minisztérium magasépítésért felelős helyettes államtitkára arról beszélt: az új mentőállomás alkalmas arra, hogy mintája legyen a jövőbeni hasonló projekteknek.

Hozzátette: a magasépítési beruházásoknál arra törekszenek, hogy funkcionális, gazdaságossági és esztétikai értelemben is maradandót alkossanak, hogy olyan környezet alakuljon ki, amely maximálisan szolgálja a benne dolgozók tevékenységét.

Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója elmondta, hogy az új létesítmény a világ legmodernebb mentőállomásának számít, nemcsak Győrt, hanem a térséget is ellátja.

Az épületkomplexum tíz mentőegységnek ad helyet, ahol a vonuláshoz szükséges helyiségek mellett kialakítottak egyebek mellett közösségi tereket, pihenésre és rekreációra alkalmas szobákat, oktatótermet és szervizt. Emellett a fenntarthatóságot biztosító fejlesztési elemeket is beépítettek. Példaként említette a napelemes rendszert és az elektromos autótöltőt.

Kara Ákos, a térség országgyűlési képviselője a jelenlegi önkormányzati ciklus egyik legnagyobb beruházásának nevezte az új mentőállomás megépítését.

Simon Róbert Balázs, Győr és környéke másik országgyűlési képviselője elmondta, hogy a mintegy 3,8 milliárd forint kormányzati támogatásból megépített mentőállomás kiváló helyen épült meg, mert a kórház pár száz méterre található, közel vannak a lakótelepek és az autópálya is.

Dézsi Csaba András polgármester ezt azzal egészítette ki: a mentőállomás elhelyezkedése várhatóan csökkenteni fogja a mentők kiérkezési idejét.

(Fotók: MTI/Krizsán Csaba)