Átalakítják a közép-magyarországi régió operatív szolgálatirányítási és adminisztratív vezetői rendszerét is.
Gyorsbeavatkozó egységekkel, a segélyhívás során létesíthető videókapcsolattal és edukációs kampánnyal tovább erősítik a mentőellátást Budapesten - közölte az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szombaton az MTI-vel.
A mentők októberben 35 ezer mentési feladatot és közel 10 ezer ügyeleti beteget láttak el Budapesten és környékén.
A fővárosi esetszám évről évre emelkedik, és a mentőegységeknek a percenként beérkező 112-es segélyhívások mellett sok szekunder transzportot - kórházak közötti betegszállítást - is el kell végezniük - írták közleményükben.
Hozzátették: komoly eredmény, hogy a legsürgősebb, "kiemelt P1" esetekben - például újraélesztésnél - a feladatok növekvő száma mellett is fenn tudták tartani a gyors kiérkezési időt, ami az év első tíz hónapjában a segélyhívástól a beteghez érkezésig átlagosan 12 perc volt.
Azt írták, a növekvő feladatszámhoz igazodva, és a még gyorsabb ellátás érdekében az OMSZ öt új, gyorsbeavatkozó egységet állít szolgálatba Budapesten.
A hívásfogadók munkáját újabb szakmai támogatással, szakorvosi konzultációs elemmel, videókapcsolat létesítésének lehetőségével segítik, de átalakítják a közép-magyarországi régió operatív szolgálatirányítási és adminisztratív vezetői rendszerét is.
Kitértek arra is, hogy az indokolatlan mentőhívások számának csökkentése érdekében az OMSZ, a Magyar Orvosi Kamara és a Magyar Gyógyszerészi Kamara a közelmúltban közös tájékoztató kampányt indított, amelyben igyekeznek segítséget nyújtani a betegeknek abban, hogy különféle panaszok esetén kihez forduljanak, és melyek azok a súlyos, sürgős esetek, ahol valóban a mentőhívás jelenti a megfelelő megoldást.