A jellemzően enyhébb egészségi problémákra az esetek 87,5 százalékában az ügyeleti ellátás megfelelő megoldást jelentett.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy jól működik az új ügyeleti rendszer Pest vármegyében is - közölte az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) pénteken az MTI-vel. Közleményében a szervezet azt írta, a vármegye 21 ügyeleti telephelyén február elseje óta 7406 beteget láttak el a szakemberek, ebből 2738 gyermek, illetve 18 év alatti fiatal volt. Ötszáztizenöt beteg esetében elegendőnek bizonyult a telefonos orvosi tanácsadás, 5928 beteget valamelyik ügyeleten, 963-at pedig a saját otthonában vizsgáltak meg és láttak el az orvosok, mentőtisztek és APN (advanced practice nurse) szakemberek.
A jellemzően enyhébb egészségi problémákra az esetek 87,5 százalékában az ügyeleti ellátás megfelelő megoldást jelentett, 928 beteget kellett további ellátásra valamelyik szakintézménybe irányítani. Az átlagos betegforgalom a hétvégéken is 2 beteg/óra/telephely alatt maradt és a 7406 esetből mindössze 45 beteg tünetei minősültek súlyosnak.
Az adatok szerint az 1830-as központi ügyeleti telefonszám hívásfogadó rendszerében az átlagos várakozási idő Pest vármegyében 49 másodperc, a segítő telefonbeszélgetések átlagos időtartama 3 perc 25 másodperc volt.
A működési és betegforgalmi adatokat a jövőben is folyamatosan elemezni fogják annak érdekében, hogy a hívásfogadó kapacitás és az ügyeleti ellátó helyek erőforrásai mindenkor megfeleljenek a betegek szükségleteinek.