Felmerülhet ugyanakkor, hogy a betegek nem kerülnek-e így túlságosan ki a háziorvosok látóköréből.
Nem fordulhat elő, hogy a beteg személyes jelenléttel járó vizsgálata kizárólag kényelmi okból maradjon el - fogalmazott az InfoRádiónak az országos kollegiális vezető háziorvos, Békássy Szabolcs, aki arról is beszámolt, hogy a koronavírus-járványban elterjedt telemedicinális szolgáltatások mekkora részét teszik ki a háziorvosok munkájának.
A telemedicinális szolgáltatások széles körét a Covid-pandémia hozta el magával. Ez egyfajta kényelmi funkciót jelent a betegek számára, de sok esetben az orvosok részéről is könnyíti az ellátásszervezést. Felmerülhet ugyanakkor, hogy a betegek nem kerülnek-e így túlságosan ki a háziorvosok látóköréből, illetve tisztázott-e, hogy mikor elég valóban egy telefonos (vagy e-mailen folytatott) konzultáció, és mikor lenne szükséges személyesen megjelenni a rendelőben.
Orvosszakmai döntésnek kell lennie annak, hogy mely esetekben lehet sort keríteni telemedicinális ellátásra, s mint mondta, jelenleg is zajlik egy munkafolyamat, ami jogszabályi szinten is kezelné ezt a kérdést.