• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • A szemben és a köröm alatt is lehet rejtett melanóma      

      A szemben és a köröm alatt is lehet rejtett melanóma      

    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Újdonságokkal bővül az ÉletMentő applikáció

Egészségpolitika 2020.04.06 Forrás: Weborvos
Újdonságokkal bővül az ÉletMentő applikáció

A fontos és aktuális információkról mostantól push értesítésekkel is tudja tájékoztatni használóit az alkalmazás.

A mai naptól elérhető a Vodafone Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációjának két újítása, melyek a koronavírus miatt kialakult helyzetben segítik a lakosságot. Az egyik a Koronavírus információ gomb, amely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára. A másik lényeges és a jelenlegi helyzetben rendkívül hasznos újítás, hogy az applikáció a fontos és aktuális információkról mostantól push értesítésekkel is tudja tájékoztatni használóit. Az újítások a Tigra Informatikai Csoport támogatásával és részvételével valósulhattak meg - tudatták közleményben.

Az újítások egyike a Koronavírus információ gomb, mely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára, így ez a fontos információs oldal mostantól közvetlenül elérhető az ÉletMentő applikációból.

A másik hasznos újítás, hogy az applikáció ún. push üzenetek vagy értesítések formájában el tudja küldeni a legfrissebb létfontosságú információkat azoknak, akik letöltötték az ÉletMentő alkalmazást. Ehhez feltétlenül szükséges, hogy a felhasználók az ÉletMentő applikáció letöltésekor engedélyezzék, hogy az alkalmazás értesítéseket küldjön. Aki már korábban letöltötte az appot, annak telefonja Beállítások menüjében két dolgot kell engedélyeznie az ÉletMentő applikációra vonatkozóan: a frissítések automatikus letöltését és az értesítéseket.

A push üzenetek azok az okostelefonokon felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból, jelen esetben az ÉletMentő app-ból érkeznek. Előnyük, hogy a felhasználó akkor is megkapja ezeket a fontos üzeneteket, ha éppen nincs megnyitva telefonján az alkalmazás vagy épp nem használja telefonját. Az Országos Mentőszolgálat mindenkinek ajánlja az értesítések engedélyezését, hiszen így lényeges üzenetek, figyelmeztetések juthatnak el a felhasználóhoz.

„Az ÉletMentő applikáció elsődleges célja az, hogy megkönnyítse a segélyhívást úgy, hogy a mentők gyorsan, sok információhoz juthatnak. A frissítés révén az alkalmazás olyan új funkciókkal bővül, melyek közvetve szintén az életmentést szolgálhatják.” – emelte ki Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.

Az ÉletMentő applikáció 2020 januárjában indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat együttműködésében. Az applikáció célja elsősorban az, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegye a segélyhívást. Az alkalmazásban a felhasználó előre feltöltheti egészségügyi adatait, és ezek az adatok a segélyhíváskor azonnal megjelennek a diszpécser monitorján. Szuperpontos helymeghatározó rendszere pedig abban segít, hogy akkor is gyorsan megtalálják a bajbajutottat, ha az például nem tud pontos címet mondani - emlékeztet a közlemény.

Az applikációt az indulás óta eltelt alig 2 hónapban több mint 450.000-en töltötték le és közel 2500 segélyhívás érkezett ezen keresztül, amiből 680 tényleges ellátást igénylő eset volt - írták.

Legolvasottabb cikkeink