• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Egymilliárd tonna veszélyes áru évente

Európai Unió Forrás: euractiv.hu

Egységesítenék a veszélyes áruk szállításának uniós szabályait.

Az Európai Bizottság javaslatára egységesítenék a veszélyes termékek szállításának szabályozását. Az indítvány összegezné az eddigi szabályokat, amelyek jelenleg külön-külön határozzák meg a közúti, a vasúti és a belvízi szállítás feltételeit.

„Évente egymilliárd tonna veszélyes árut szállítanak az Európai Unió területén, egyelőre különféle szabályozások előírásainak megfelelve. Az egységes szabályozásra nagy szükség van, ez biztonságosabbá, gyorsabbá és olcsóbbá tenné a szállítást, ugyanakkor jelentősen csökkentené az adminisztrációt, a bürokráciát" - fejtette ki Jacques Barrot bizottsági alelnök, a közlekedési és szállítási ügyek felelőse.

A veszélyes áru közúti és vasúti szállítására létezik ugyan uniós szabályozás, ám az áttekinthetetlen és sok esetben elavult. Bár a mennyiséget tekintve a legkisebb súlyú a belvízi szállítás, egy esetleges baleset súlyos következményekkel járhat, s a Brüsszel által szorgalmazott az egységes szabályozás csökkenti ennek kockázatát.

Legolvasottabb cikkeink