• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

A bizalom szerepe felértékelődik az egészségügyben

Hírek 2023.01.27 Forrás: Weborvos
A bizalom szerepe felértékelődik az egészségügyben

A felmérés alapján a legnagyobb bizalmat még mindig a hagyományos egészségügyi szolgáltatók – orvosok, kórházak és gyógyszerészek – élvezik.

Globális szinten egyre több orvosi és technológiai innovációval találkozunk az egészségügyi szektorban, de elterjedésük a betegek igényeitől és nyitottságuktól függ. A Roland Berger negyedik “Future of health” tanulmánya azt vizsgálta, hogy a jövő betegeinek egészségügyi igényeit mely tényezők befolyásolják és milyen típusú szolgáltatásban bíznak leginkább az egyes csoportok. A felmérést 19 országban mintegy 2500 ember részvételével végezték el.

Létfontosságú, hogy az egészségügyi ágazat szereplői pontosan ismerjék a jövő betegeit - kik ők, hogyan viselkednek, és mi mozgatja őket. Az eredmények alapján három egészségügyi fogyasztói csoportot azonosítottak a Roland Berger szakértői. A három csoport – a Befogadók, a Követők és a Hezitálók jelentősen különböznek egymástól az orvosi innovációkkal és az egészségügyi ágazatban a világjárványt követő trendekkel kapcsolatos jellemzőik, viselkedésük, elvárásaik és attitűdjeik tekintetében. 

„Az egészségügyi szektor szereplői a holnap betegeinek megértése révén megpróbálhatják aktívan alakítani az egészségügyi ágazat fejlődését - ahelyett, hogy passzívan tennék. Az eredmények alapján az egészségügyi szolgáltatóknak az egyes betegtípusok igényeihez kell igazítaniuk kínálatukat. Az azonban már most látszik, hogy kulcsfontosságúvá válik a bizalom, ezért az ágazatnak komoly erőfeszítéseket kell tennie annak érdekében, hogy legyőzze a betegek szkepticizmusát az innovatív megközelítésekkel és ajánlatokkal szemben” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger Magyarországi partnere. 

A nyitottság kérdése

A felmérés alapján a legnagyobb bizalmat még mindig a hagyományos egészségügyi szolgáltatók – orvosok, kórházak és gyógyszerészek – élvezik. A megkérdezettek nagy része egyelőre óvatos a magáncégek által nyújtott új, innovatív szolgáltatásokkal kapcsolatban. A betegek akkor lennének hajlandóbbak megosztani adataikat a digitális szolgáltatókkal, ha a személyes előnyökről világosan tájékoztatnák őket és az adatok felhasználása átlátható lenne. Ugyanakkor érdekes eredmény, hogy a megkérdezettek többsége - 63 százalék - számára a lehető legjobb kezeléshez való hozzáférés fontosabb, mint az adatvédelem.

Mit tehetnek az ágazatban érintettek?

A hagyományos egészségügyi szolgáltatókkal szemben a digitális platformok mögött álló vállalatok iránti bizalom nem egyértelmű a betegek részéről, ezért a siker érdekében az új szereplőknek stabil kapcsolatot kell kiépíteniük a jövő pácienseivel. A három csoportba sorolt betegtípusok különböző módon viszonyulnak az egészségügyi rendszerekhez és orvosi ellátásokhoz. A Befogadók 41 százaléka rendszeresen használja az online egészségügyi szolgáltatásokat, és fizet is értük. A Követők számára a kényelem döntő tényező, míg az idősebbek, a Hezitálók jelentős hányada elutasítja a digitális egészségügyi rendszereket (lásd vezető képünkön).

Az egészségügyi ágazaton belüli hagyományos szolgáltatók potenciálisan elkezdhetnek partnerségeket kialakítani a technológiai vállalatokkal, hogy releváns szolgáltatásokat nyújthassanak, és így bővíthessék értékláncukat az ágazatban.

Legolvasottabb cikkeink