• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Életet menthetett a magyar egészségügyi startup

Hírek 2019.06.13 Forrás: Weborvos
Életet menthetett a magyar egészségügyi startup

A MediCall alkalmazás segített egy hároméves kisfiúnak, akit tévesen diagnosztizált a háziorvos.

Magyar egészségügyi mobilalkalmazás segített egy hároméves kisfiún, akinél egy háziorvos téves szakvéleménye, valamint két eredménytelen telefonos kórházi segítségkérés után a mobilalkalmazáson keresztül azonosította be az agyhártyagyulladás-gyanús tüneteket egy gyermekgyógyász, ezzel pedig ő menthette meg a gyerek életét. Dr. Laczkó Katalin egy 12 perces telefonbeszélgetés alapján javasolta a kétségbeesett édesanyának, hogy azonnal hívjon mentőt, hogy az agyhártyagyulladást kórházban kezeljék.

“Hajnalban lett rosszul a kisfiam és reggel azonnal a helyi háziorvoshoz vittem, aki sima vírusfertőzést diagnosztizált nála. Mivel a tüneteket már akkor is ennél komolyabbnak éreztem, magán úton intéztünk vérvételt, amelynek az eredményét csak a nap végére ígérték. Közben a rosszullét egyre erősödött, így két gyermekkórháztól is próbáltam telefonon keresztül tanácsot kérni, azonban egyik esetben sem sikerült orvossal konzultálnom. Ekkor fordultam a MediCallhoz” - meséli kálváriáját Varga Edina, akinek 3 éves kisfiának élete minden bizonnyal éppen egy hajszálon múlt néhány héttel ezelőtt.

A mobilalkalmazás tervezői a „dr. Google” orvoslás ellen küzdenek, vagyis alternatívát kínálnak azoknak, akik egy-egy egészségügyi probléma kapcsán gyors és szakszerű választ szeretnének valódi szakemberektől, de nem az internetről akarnak informálódni. Az alkalmazás lényege, hogy a páciensek percalapú díjazás mellett kérhetnek telefonos segítséget az általuk kiválasztott szakorvosoktól, akiket utána értékelhetnek is, ezzel is segítve mások választását.

Edina utolsó kétségbeesésében talált rá a MediCall alkalmazására, miután nem érezte megnyugtatónak a közelében elérhető orvos diagnózisát. Az egész napos aggódást követően délután Laczkó Katalin személyében érkezett a megoldás, aki gyermekorvosként azonnal szakszerűen és határozottan reagált az édesanya által felsorolt tünetekre.

“Tanácstalan és tehetetlen voltam, mert hiába kaptam meg a háziorvostól a sima vírusos fertőzés diagnózisát, láttam, hogy Solt nincs jól és ennél többről lehet szó.  Megnyugtató volt, hogy amikor a doktornőt elértem az alkalmazáson keresztül, akkor nagyon határozottan reagált. 12 percet beszéltünk, mely során beazonosította az agyhártyagyulladás 4-5 jellemző tünetét és javasolta, hogy mindenképp vitessük a kisfiamat kórházba, emellett pedig az egekig szökő láz csillapítására is adott tippeket, hogy ne legyen probléma addig, amíg a mentők kiérnek. A kórházban elmondták, hogy ha megvártuk volna a másnapot, akkor akár Solt életét is kockáztattuk volna” - tette hozzá az édesanya.

A MediCall életében ez az első alkalom, amikor életet menthetett az alkalmazás, de ezen kívül is számos happy enddel végződő esetet tudnak már maguk mögött. A legtöbben szezonális betegségekhez kapcsolódó kérdésekkel fordulnak az orvosokhoz, a leggyakrabban előforduló problémák között vannak a légúti fertőzések, influenza, allergia, nyáron pedig a bőrbetegségekkel és napszúrással kapcsolatos megkeresések. Az elmúlt két év tapasztalatai alapján tízből 8 esetben a gyermekekkel kapcsolatos kérdéseket kapnak az alkalmazáson keresztül elérhető orvosok. Az eddigi saját statisztikák alapján a legtöbb konzultációnál a telefonos beszélgetés elegendőnek bizonyul, mellyel az alkalmazás felhasználói megspórolhatják a háziorvoshoz való utazással töltött időt, ráadásul a rendelőben leselkedő esetleges fertőzés-veszélyt is elkerülhetik. A telefonálók mindössze 20%-ának volt eddig olyan problémája, amely további személyes vizsgálatot igényelt.

Legolvasottabb cikkeink