A felmérés alapján a legnagyobb bizalmat még mindig a hagyományos egészségügyi szolgáltatók – orvosok, kórházak és gyógyszerészek – élvezik.
Egyre több orvosi és technológiai innovációval találkozunk az egészségügyi szektorban, de elterjedésük a betegek igényeitől és nyitottságuktól függ. A Roland Berger stratégiai tanácsadó cég tanulmánya azt vizsgálta, hogy a jövő betegeinek egészségügyi igényeit mely tényezők befolyásolják és milyen típusú szolgáltatásban bíznak leginkább az egyes csoportok - ismertette az üzletem.hu.
Az eredmények alapján három egészségügyi fogyasztói csoportot azonosítottak a Roland Berger szakértői. A három csoport – a Befogadók, a Követők és a Hezitálók jelentősen különböznek egymástól az orvosi innovációkkal és az egészségügyi ágazatban a világjárványt követő trendekkel kapcsolatos jellemzőik, viselkedésük, elvárásaik és attitűdjeik tekintetében.
„Az egészségügyi szektor szereplői a holnap betegeinek megértése révén megpróbálhatják aktívan alakítani az egészségügyi ágazat fejlődését – ahelyett, hogy passzívan tennék. Az eredmények alapján az egészségügyi szolgáltatóknak az egyes betegtípusok igényeihez kell igazítaniuk kínálatukat. Az azonban már most látszik, hogy kulcsfontosságúvá válik a bizalom, ezért az ágazatnak komoly erőfeszítéseket kell tennie annak érdekében, hogy legyőzze a betegek szkepticizmusát az innovatív megközelítésekkel és ajánlatokkal szemben” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger Magyarországi partnere.
A felmérés alapján a legnagyobb bizalmat még mindig a hagyományos egészségügyi szolgáltatók – orvosok, kórházak és gyógyszerészek – élvezik. A megkérdezettek nagy része egyelőre óvatos a magáncégek által nyújtott új, innovatív szolgáltatásokkal kapcsolatban. A betegek akkor lennének hajlandóbbak megosztani adataikat a digitális szolgáltatókkal, ha a személyes előnyökről világosan tájékoztatnák őket és az adatok felhasználása átlátható lenne. Ugyanakkor érdekes eredmény, hogy a megkérdezettek többsége – 63 százalék – számára a lehető legjobb kezeléshez való hozzáférés fontosabb, mint az adatvédelem. További részletek a teljes cikkben