• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Fogyást ígértek, nem tudtak bizonyítani

Hírek Forrás: MTI

A GVH 1,5 millió forintra bírságolta az SCB Trade Kft.-t jogszerűtlen reklámozásért.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,5 millió forint bírságot szabott ki az SCB Trade Kft.-re, mert jogsértően népszerűsítette Belly-Fit erjesztett zöld- és puer teában pácolt japán aszalt szilva elnevezésű étrend-kiegészítő termékét, annak egyes, az egészségre általánosan gyakorolt kedvező hatásával kapcsolatos, a termék összetételére vonatkozó állításai nem felelnek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek - közölte a versenyhatóság csütörtökön.

A GVH szerint az SCB Trade Kft. 2013 júniusa és 2015 szeptembere között közzétett egyes reklámjaiban több olyan állítás jelent meg - például a termék egészségre gyakorolt kedvező hatásaival kapcsolatban, elsősorban a testsúlycsökkentésre vonatkozóan -, amelyekből nem derült ki, hogy az adott tulajdonság pontosan melyik összetevő hatásának köszönhető.

A cég továbbá bizonyítatlanul tette közzé a Belly-Fit összetevőjéről a mennyiségi adatokat, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ugyanis elvégezte a szükséges méréseket, és nem találta megfelelőnek a baktériumszámra vonatkozó értékelést ("Bifidobacterium longum, Lactobacillus acidophilus 10 milliárd/nap").

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosbító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat egészségügyi problémával érintett, illetve a testtömegükkel elégedetlen fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi közlésekre.

Enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor, hogy a cég haladéktalanul felhagyott a termék forgalmazásával, amikor megismerte az NFH laborvizsgálatának eredményét, az utolsó darabig visszavonta a terméket a magyar piacról, és viszonteladó partnereit kártalanította azzal, hogy visszavásárolta tőlük a terméket 2015 szeptemberében és októberében.

A termék reklámjában szerepelt a Rossmann Magyarország Kft. logója. A cég kötelezettséget vállalt arra, hogy egyes termékek, amelyeken a logója szerepel, csak a jóváhagyásával jelenhetnek meg, és kizárólag egyéb lépések megtételét követően (OGYÉI-szakvélemény - Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet - megismerésének birtokában) helyezhetők el a kommunikációs felületeken. A GVH elfogadta a Rossmann Magyarország Kft. vállalását, így nem állapított meg jogsértést és bírságot sem szabott ki vele szemben.