A GVH 1,5 millió forintra bírságolta az SCB Trade Kft.-t jogszerűtlen reklámozásért.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,5 millió forint bírságot szabott ki az SCB Trade Kft.-re, mert jogsértően népszerűsítette Belly-Fit erjesztett zöld- és puer teában pácolt japán aszalt szilva elnevezésű étrend-kiegészítő termékét, annak egyes, az egészségre általánosan gyakorolt kedvező hatásával kapcsolatos, a termék összetételére vonatkozó állításai nem felelnek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek - közölte a versenyhatóság csütörtökön.
A GVH szerint az SCB Trade Kft. 2013 júniusa és 2015 szeptembere között közzétett egyes reklámjaiban több olyan állítás jelent meg - például a termék egészségre gyakorolt kedvező hatásaival kapcsolatban, elsősorban a testsúlycsökkentésre vonatkozóan -, amelyekből nem derült ki, hogy az adott tulajdonság pontosan melyik összetevő hatásának köszönhető.
A cég továbbá bizonyítatlanul tette közzé a Belly-Fit összetevőjéről a mennyiségi adatokat, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ugyanis elvégezte a szükséges méréseket, és nem találta megfelelőnek a baktériumszámra vonatkozó értékelést ("Bifidobacterium longum, Lactobacillus acidophilus 10 milliárd/nap").
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosbító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat egészségügyi problémával érintett, illetve a testtömegükkel elégedetlen fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi közlésekre.
Enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor, hogy a cég haladéktalanul felhagyott a termék forgalmazásával, amikor megismerte az NFH laborvizsgálatának eredményét, az utolsó darabig visszavonta a terméket a magyar piacról, és viszonteladó partnereit kártalanította azzal, hogy visszavásárolta tőlük a terméket 2015 szeptemberében és októberében.
A termék reklámjában szerepelt a Rossmann Magyarország Kft. logója. A cég kötelezettséget vállalt arra, hogy egyes termékek, amelyeken a logója szerepel, csak a jóváhagyásával jelenhetnek meg, és kizárólag egyéb lépések megtételét követően (OGYÉI-szakvélemény - Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet - megismerésének birtokában) helyezhetők el a kommunikációs felületeken. A GVH elfogadta a Rossmann Magyarország Kft. vállalását, így nem állapított meg jogsértést és bírságot sem szabott ki vele szemben.