• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Idén már többen haltak meg vasúti átjáróban, mint tavaly egész évben

Hírek 2022.06.27 Forrás: MTI
Idén már többen haltak meg vasúti átjáróban, mint tavaly egész évben

2010 óta vasúti átjárós balesetben tizenöt vasutas is életét vesztette, és többen súlyosan megsérültek - jelezték.

A MÁV a nyári időszakban népszerű üdülőhelyek közelében folytatja vasútbiztonsági kampányát: július 1-jén a Balaton déli partján, Zamárdi vasútállomásánál, majd július további részében és augusztusban a tó északi partján, a legforgalmasabb útátjáróknál tartanak közúti és vasúti ellenőrzéseket, ezekhez kapcsolódva kvízzel és tájékoztató szórólapokkal is felhívják a figyelmet a körültekintő közlekedés fontosságára.

A vasúttársaság kiemelte: az idei év drámai romlást mutat a vasúti baleseti statisztikákban. Az idén eddig ötven - ezen belül az elmúlt egy hétben újabb öt - baleset történt vasúti átjáróban. Ezekben tizenkilencen haltak meg, többen, mint tavaly egész évben.

Rámutattak arra, hogy a MÁV teljes hálózatán vasúti hibából 2008 óta nem következett be halálos áldozatot követelő baleset, a tragédiák oka minden alkalommal a KRESZ-szabályok megszegése volt. A járművezetők a maguk és utasaik életét kockáztatva a piros jelzés ellenére hajtottak a vonat elé, mások gyalog vagy kerékpárral keltek át tilosban az átjárón. Az egyéb vasúti balesetek, a gázolások halálos áldozatainak száma is magas, ezek javarészt tiltott helyen tartózkodás, vagy mozgó vonatra fel-, illetve arról leugrás miatt történtek.

A figyelmetlenség és a szabályszegés veszélyezteti a MÁV dolgozóit és az utasokat is: 2010 óta vasúti átjárós balesetben tizenöt vasutas vesztette életét, és többen súlyosan megsérültek - jelezték.

A MÁV áprilisban indította el a vasútbiztonsági kampányát és a www.mav.hu/erjhaza oldalt, amelyen elrettentő baleseti helyszíni fotókat, alapvető vasútbiztonsági információkat, magyarázatokat és a témában készült saját videókat mutatnak meg.