A Kormányablakok és Okmányirodák ügyfélszolgálatain is akadálymentesen kommunikálhatnak a hallás- és látássérültek.
Lezárult a hallás- és látássérülteket segítő infokommunikációs projekt. A fejlesztés a Széchenyi 2020 program keretében 1,392 milliárd forint európai uniós nem visszatérítendő támogatás segítségével valósult meg. A projekt során megtörtént a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás továbbfejlesztése, a kormányablakok országos szintű akadálymentesítése, és kialakították a látássérült személyek akadálymentesítését támogató Távszem szolgáltatást - áll a A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének közleményében.
A projekt a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége, a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége és az MTA Nyelvtudományi Intézete konzorciumi összefogásában valósult meg. A SINOSZ a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás informatikai rendszerét fejlesztette, az MTA Nyelvtudományi Intézet a tolmácsok szakmai fejlődését segítő jelnyelvi szótárt készített, az MVGYOSZ gondozásában elkészült a Távszem szolgáltatás. A projekt kiemelkedő eredményeként a KONTAKT szolgáltatás elérhető már országos szinten a Kormányablakok és Okmányirodák ügyfélszolgálatain, valamint több nagy hazai cégnél is.
A KONTAKT szolgáltatáson keresztül akadálymentesítenek az OTP Bank 165 fiókjában, a Szerencsejáték Zrt. 26 lottózójában, valamennyi Decathlon és Auchan áruházban is.