• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Lezárult a hallás- és látássérülteket segítő program

Hírek 2020.02.16 Forrás: MTI-OTS
Lezárult a hallás- és látássérülteket segítő program

A Kormányablakok és Okmányirodák ügyfélszolgálatain is akadálymentesen kommunikálhatnak a hallás- és látássérültek.

Lezárult a hallás- és látássérülteket segítő infokommunikációs projekt. A fejlesztés a Széchenyi 2020 program keretében 1,392 milliárd forint európai uniós nem visszatérítendő támogatás segítségével valósult meg. A projekt során megtörtént a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás továbbfejlesztése, a kormányablakok országos szintű akadálymentesítése, és kialakították a látássérült személyek akadálymentesítését támogató Távszem szolgáltatást - áll a A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének közleményében.

A projekt a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége, a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége és az MTA Nyelvtudományi Intézete konzorciumi összefogásában valósult meg. A SINOSZ a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás informatikai rendszerét fejlesztette, az MTA Nyelvtudományi Intézet a tolmácsok szakmai fejlődését segítő jelnyelvi szótárt készített, az MVGYOSZ gondozásában elkészült a Távszem szolgáltatás. A projekt kiemelkedő eredményeként a KONTAKT szolgáltatás elérhető már országos szinten a Kormányablakok és Okmányirodák ügyfélszolgálatain, valamint több nagy hazai cégnél is.

A KONTAKT szolgáltatáson keresztül akadálymentesítenek az OTP Bank 165 fiókjában, a Szerencsejáték Zrt. 26 lottózójában, valamennyi Decathlon és Auchan áruházban is.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink