Az irányelv gyakorlati útmutatót is nyújt a pedagógusok, az egészségügyi alkalmazottak és az egyéb érintettek számára munkájuk megkönnyítése érdekében.
A köznevelés-irányítás a szakmai szervezetek széles körben történő bevonásával kidolgozta a tartósan beteg, hosszabb időn keresztül kórházban vagy otthon gyógyuló gyermekek iskolai nevelésére-oktatására vonatkozó szakmai irányelveket - tudatta közleményben az Emmi.
A hétköznapi nyelvben "kórházpedagógia" néven ismert tevékenység jogi státusza harmonizációt, a tevékenység szakmai megsegítést igényelt. Mindezek miatt hozott létre az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkársága egy munkacsoportot a tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek, tanulók köznevelési ellátása tárgyában, mely munkacsoport három éve kezdte meg működését. A munkacsoport javaslatokat fogalmazott meg, majd ezek alapján a jogszabályok az elmúlt két évben számos ponton módosultak. A módosítások szabályozzák az ellátás köznevelési rendszertani helyét, az ellátás szereplőit és tartalmát, valamint a köznevelési és az egészségügyi intézmény kapcsolatát, az ellátásba kerülés rendjét, a pedagógusok munkavégzését, az ellátáshoz szükséges eszközök biztosítását, a tanuló jogviszonyát, tanulmányainak értékelését és az adatvédelmi kérdéseket.
A hosszú szakmai munka eredményeképpen elkészült a tartós gyógykezelés alatt állók köznevelési ellátására vonatkozó szakmai irányelve, amely meghatározza a fő szakmai irányvonalakat, valamint tartalmazza az ellátás teljes folyamatát, protokollját, részletes gyakorlati útmutatót nyújt a pedagógusok, az egészségügyi alkalmazottak és az egyéb érintettek számára munkájuk megkönnyítése érdekében.
Az Irányelv az Oktatási Hivatal honlapján hozzáférhető.