A reklámokban valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket és gyógyhatást.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 125 millió forintos bírságot szabott ki a Telemarketing International Kft.-re és anyavállalatára, a Mediashop GmbH-ra, mert jogsértőek voltak az általuk kínált, a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései.
A GVH pénteki tájékoztatása szerint a két cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a Starlyf Fast Heater hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján a reklámokban valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket és gyógyhatást (pl. az "enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit” tartalmú gyógyhatás állítással), valamint valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, csak korlátozott ideig elérhető. Emellett megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó delux verziójáról és megtévesztően kínálták a terméket 30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával.
A GVH ezért kötelezte a két céget a 125 milliós bírság megfizetésére, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor egyebek mellett figyelembe vette, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult.
A hivatal ugyanakkor jelentős, több mint 100 milliós bírságcsökkentő tényezőként értékelte, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik, különösen televíziós hirdetéseik versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat - közölte a GVH.