• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Nézőpont: nagy a bizalom a mentőszolgálat iránt

Hírek 2018.11.16 Forrás: MTI
Nézőpont: nagy a bizalom a mentőszolgálat iránt

Mintegy 4 millió ember vette igénybe a mentők segítségét az elmúlt három évben, 92 százalékuk volt elégedett.

A magyar lakosság körében nagy bizalomnak örvend az Országos Mentőszolgálat (OMSZ), az emberek 82 százaléka bízik a szervezetben - derült ki a Nézőpont Intézet októberben készített reprezentatív közvélemény-kutatásából, amelynek eredményét pénteken ismertették Budapesten.

Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet vezetője az OMSZ Markó utcai székházában tartott sajtótájékoztatón elmondta, a felnőtt lakosság fele, mintegy 4 millió ember vette igénybe a mentők segítségét az elmúlt három évben, 92 százalékuk volt elégedett a mentősök szakértelmével, hozzáállásával, 83 százalékuk a kiérkezés gyorsaságával, és 61 százalékuk látott már új mentőgépkocsit.

A megkérdezettek szintén magas aránya, 82 százaléka elégedett volt a mentőautó tisztaságával, 78 százalékuk pedig annak felszereltségével.

A felmérés kitért a mentőszolgálatot népszerűsítő kampányok és az OMSZ online ismertségére is. Mráz Ágoston Sámuel ezzel kapcsolatban elmondta, sokan, 84 ezren követik az OMSZ Facebook-oldalát, 91 százalékuk elégedett az ott zajló kommunikációval.

A megkérdezettek 43 százaléka látta és tetszett is neki például az elsősorban autósoknak szóló "Vedd észre a mentőt!" kampány, illetve 41 százaléknak az újraélesztésre oktató Hősképzés kampány.

Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója örömét fejezte ki, hogy az adatok egyfajta tükröt tartanak a mentőszolgálat elé, azt mondta, azon lesznek, hogy ez a bizalmi index még tovább erősödjön. Mint hozzátette, az is látszik, hogy a fiatalok másként ítélik meg ugyanazt az ellátást, mint az idősebb generáció, így a fiatalokat a digitális világon keresztül próbálják elérni. Ezért is indítottak számos olyan kampányt, amely bevonja őket a laikus ellátásba, így segítségére lehetnek a kiérkező mentőknek.    

Csató Gábor utalt arra, hogy az elmúlt évben a közösségi médiában 50 millió elérést tudtak felmutatni.

A főigazgató bemutatta a rohamkocsik új designját, mint mondta, ezekből a járművekből 117 érkezik az OMSZ-hez a közeljövőben, gyártásuk már megkezdődött.

 

Legolvasottabb cikkeink