• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Plakátkampánnyal buzdít véradásra a Magyar Vöröskereszt

Hírek 2022.08.04 Forrás: Weborvos
Plakátkampánnyal buzdít véradásra a Magyar Vöröskereszt

Milyen lenne a nyár a véradásod nélkül? Számítunk rád nyáron is! - igyekszik aktivizálni az önzetlenül segítséget nyújtókat.

A nyári hónapokban hagyományosan csökken a véradási aktivitás, a megfelelő vérkészlet biztosításához azonban ilyenkor is napi legalább 1600-1800 véradó megjelenésére van szükség az országban.

A Magyar Vöröskereszt, az Országos Vérellátó Szolgálat együttműködő partnereként augusztusban egy országos plakátkampánnyal hívja fel a figyelmet arra, hogy a véradásról ilyenkor sem szabad megfeledkezni, hiszen az önzetlen segítségnyújtás e formája nélkül elképzelhetetlen lenne a nyár is.

„A kampány fő elemei olyan gyümölcsök, amelyek szinte már hozzátartoznak a nyár érzéséhez, ezt összekötve a véradással pedig az a célunk, hogy minél több leendő és már meglévő véradó figyelmét ragadjuk meg, akár nyaralás vagy pihenés közben is – hiszen számítunk rájuk nyáron is!” – mondta Horváth Péter Zsolt, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.

„Megtiszteltetés és egyben kihívás is volt a Magyar Vöröskereszt nyári véradó kampányán dolgozni. Véleményem szerint sikerült egy olyan kreatív ötletet találnunk, amely egyszerűen, lényegre törően mégis figyelemfelkeltően képes közvetíteni a kampány üzenetét.” - mondta Halász Gyula, a koncepciót kidolgozó Brand Bar Communications kreatív igazgatója.

A plakátokat Budapesten 18, vidéken pedig 30 helyszínen lehet megtekinteni augusztusban. A két szervezet emellett a közösségi médiában edukációs posztokkal és hasznos információk megosztásával is arra törekszik, hogy minél több embernek megmutassa, hogy a véradás az önzetlen segítségnyújtás egyik legegyszerűbb formája, amely kiemelt jelentőségű a nyári időszakban.

Bárki adhat vért, aki egészségesnek érzi magát és elmúlt már tizennyolc éves, de még nem töltötte be a hatvanötödik életévét. A véradások az Országos Vérellátó Szolgálat szigorú szakmai előírásainak köszönhetően biztonságosan és zavartalanul látogathatók. Fontos, hogy a véradásra indulók fogyasszanak megfelelő mennyiségű ételt és folyadékot, valamint vigyenek magukkal személyi igazolványt, lakcímkártyát és TAJ kártyát.