• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

  • egynapos sebészet
    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

      Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

    • Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

      Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

Plakátkampánnyal buzdít véradásra a Magyar Vöröskereszt

Hírek 2022.08.04 Forrás: Weborvos
Plakátkampánnyal buzdít véradásra a Magyar Vöröskereszt

Milyen lenne a nyár a véradásod nélkül? Számítunk rád nyáron is! - igyekszik aktivizálni az önzetlenül segítséget nyújtókat.

A nyári hónapokban hagyományosan csökken a véradási aktivitás, a megfelelő vérkészlet biztosításához azonban ilyenkor is napi legalább 1600-1800 véradó megjelenésére van szükség az országban.

A Magyar Vöröskereszt, az Országos Vérellátó Szolgálat együttműködő partnereként augusztusban egy országos plakátkampánnyal hívja fel a figyelmet arra, hogy a véradásról ilyenkor sem szabad megfeledkezni, hiszen az önzetlen segítségnyújtás e formája nélkül elképzelhetetlen lenne a nyár is.

„A kampány fő elemei olyan gyümölcsök, amelyek szinte már hozzátartoznak a nyár érzéséhez, ezt összekötve a véradással pedig az a célunk, hogy minél több leendő és már meglévő véradó figyelmét ragadjuk meg, akár nyaralás vagy pihenés közben is – hiszen számítunk rájuk nyáron is!” – mondta Horváth Péter Zsolt, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.

„Megtiszteltetés és egyben kihívás is volt a Magyar Vöröskereszt nyári véradó kampányán dolgozni. Véleményem szerint sikerült egy olyan kreatív ötletet találnunk, amely egyszerűen, lényegre törően mégis figyelemfelkeltően képes közvetíteni a kampány üzenetét.” - mondta Halász Gyula, a koncepciót kidolgozó Brand Bar Communications kreatív igazgatója.

A plakátokat Budapesten 18, vidéken pedig 30 helyszínen lehet megtekinteni augusztusban. A két szervezet emellett a közösségi médiában edukációs posztokkal és hasznos információk megosztásával is arra törekszik, hogy minél több embernek megmutassa, hogy a véradás az önzetlen segítségnyújtás egyik legegyszerűbb formája, amely kiemelt jelentőségű a nyári időszakban.

Bárki adhat vért, aki egészségesnek érzi magát és elmúlt már tizennyolc éves, de még nem töltötte be a hatvanötödik életévét. A véradások az Országos Vérellátó Szolgálat szigorú szakmai előírásainak köszönhetően biztonságosan és zavartalanul látogathatók. Fontos, hogy a véradásra indulók fogyasszanak megfelelő mennyiségű ételt és folyadékot, valamint vigyenek magukkal személyi igazolványt, lakcímkártyát és TAJ kártyát.

Legolvasottabb cikkeink