• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Reklámok miatt kövérek a finn gyerekek

Hírek Forrás: EuroHírek

A reklámnak nem szabad azt az illúziót keltenie, hogy az édesség segít barátokra lelni, hogy a csokoládé felvidít, hogy egy hamburger fokozza a családi összetartozás érzését.

A legújabb finn irányelvek szerint nem hathatnak erőteljesen az érzelmekre a sok cukrot és zsiradékot tartalmazó, gyermekeknek szánt élelmiszer-termékek reklámjai. Az ok: az utóbbi években rohamosan nőtt az elhízott gyermekek száma Finnországban.


A Finn Fogyasztóvédelmi Ügynökség, a Fogyasztóvédelmi Ombudsman és az Országos Közegészségügyi Intézet közös irányelve szerint a reklámnak nem szabad azt az illúziót keltenie, hogy az édesség segít barátokra lelni, hogy a csokoládé felvidít, hogy egy hamburger fokozza a családi összetartozás érzését. Figyelmeztették a gyerekek gyűjtőszenvedélyének kihasználóit is: a gyorséttermi ételekkel vagy reggelire való gabonapelyhekkel együtt járó játékok, gyűjteménybe való tárgyak "nem szoríthatják háttérbe magát a terméket".


Finnországban az utóbbi hat évben 28 százalékkal nőtt az iskolában elfogyasztott édes italok mennyisége. Ebben az időszakban a 12 éves elhízott lányok aránya megduplázódott, 7 százalékról csaknem 15 százalékra nőtt. Ugyanebben a korosztályban a fiúk mintegy 20 százaléka túlsúlyos.