A reklámnak nem szabad azt az illúziót keltenie, hogy az édesség segít barátokra lelni, hogy a csokoládé felvidít, hogy egy hamburger fokozza a családi összetartozás érzését.
A Finn Fogyasztóvédelmi Ügynökség, a Fogyasztóvédelmi Ombudsman és az Országos Közegészségügyi Intézet közös irányelve szerint a reklámnak nem szabad azt az illúziót keltenie, hogy az édesség segít barátokra lelni, hogy a csokoládé felvidít, hogy egy hamburger fokozza a családi összetartozás érzését. Figyelmeztették a gyerekek gyűjtőszenvedélyének kihasználóit is: a gyorséttermi ételekkel vagy reggelire való gabonapelyhekkel együtt járó játékok, gyűjteménybe való tárgyak "nem szoríthatják háttérbe magát a terméket".
Finnországban az utóbbi hat évben 28 százalékkal nőtt az iskolában elfogyasztott édes italok mennyisége. Ebben az időszakban a 12 éves elhízott lányok aránya megduplázódott, 7 százalékról csaknem 15 százalékra nőtt. Ugyanebben a korosztályban a fiúk mintegy 20 százaléka túlsúlyos.