Ha valaki bajban lévő hajléktalan emberrel találkozik, hívja az alapítvány éjjel-nappal működő diszpécserszolgálatát a +36-1/338-4186-os számon.
Összefog a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Menhely Alapítvány a hajléktalan emberek téli krízisellátásában: a társaság járatain dolgozók értesítik a szervezet diszpécserszolgálatát ha rászorulót látnak, akinek segítségre, elhelyezésre van szüksége - közölte a BKK hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint a közlekedési központ és az alapítvány a közelgő hideg időjárás miatt nagyobb figyelmet fordít az utcán élő emberekre, és közösen tesz azért, hogy szükség esetén a lehető leghamarabb megfelelő ellátást kapjanak.
Megállapodásuk célja az élet védelmének és az utasok biztonságérzetének, tisztasággal kapcsolatos elvárásainak biztosítása. Emellett elengedhetetlen az udvariasság, a méltóság tiszteletben tartása és az egyenlő bánásmód érvényesítése - mutattak rá.
Azt írták, hogy a szociális ellátórendszer gyakran nem tud azonnal intézkedni baj esetén, mivel az utcai szolgálat nem jelent állandó jelenlétet a főváros minden pontján, és a krízisautó sem működik az év minden napján. Ezekben az esetekben kiemelten fontos a BKK-jegyellenőrök, az utaskoordinátorok, a járművezetők, a diszpécserszolgálat és a szociális szakemberek szoros együttműködése, az információáramlás közöttük.
A Menhely Alapítvány a jelzések alapján intézkedik: gondoskodik a krízisautó, a speciális vagy a helyi utcai szolgálat értesítéséről, valamint minden egyéb szükséges lépést megtesz.
A közleményben azt kérték, hogy ha valaki bajban lévő hajléktalan emberrel találkozik, hívja az alapítvány éjjel-nappal működő diszpécserszolgálatát a +36-1/338-4186-os számon.