A vért adók 35%-a korábban még sohasem vett részt ilyen jótékonysági akcióban.
Óriási siker volt az HBO és a Magyar Vöröskereszt nagyszabású véradási kampánya, amelyre Budapest-szerte megmozdultak a rajongók, és hosszú sorokban kígyóztak a véradóhelyszínek előtt - írták a szervezők közleményben.
A végeredmény: a Magyar Vöröskereszt előzetes becsléseihez képest 37%-kal (!) többen jelentek meg a kampány 10 napja alatt. Az adataik alapján a vért adók 35%-a korábban még sohasem vett részt ilyen jótékonysági akcióban, sőt a helyszíni adatok alapján a megjelentek sokkal fiatalabbak voltak, mint általában, így elmondható, hogy a Trónok harca sikeresen megmozgatta óriási rajongótáborát.
„Köszönjük a remek együttműködést, remélni sem mertük, hogy ilyen sokan vesznek majd részt a kampányban. Annak pedig kimondottan örülünk, hogy több mint ötszázan életükben először adtak vért, bízunk benne, hogy őket is majd a rendszeres véradóink között üdvözölhetjük. A Magyar Vöröskereszt munkája azonban itt nem ér véget, egész évben várjuk a lelkes segítőket” – mondta Váradi Mariann, a Magyar Vöröskereszt véradásszervezés szakmai vezetője.
„Az HBO Bleed for the Throne globális kezdeményezéséhez Európa-szerte több ország is csatlakozott – Magyarország mellett lengyel, román, cseh, horvát, spanyol és skandináv rajongók vettek részt a kampányban.
Ugyan Budapesten befejeződött a véradás, május 20-ig országszerte elérhető lesz a véradó kamion, így a résztvevők Trónok harcás karkötőt kapnak a készlet erejéig. A helyszínek és időpontok a Magyar Vöröskereszt honlapján érhetőek el.