• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Veszélyben a súlyos mozgáskorlátozottak autótámogatása

Hírek 2020.07.30 Forrás: Weborvos
Veszélyben a súlyos mozgáskorlátozottak autótámogatása

A megállapodástól lényegesen eltérő kormányrendelet módosítás születhet meg - értesült a szövetség.

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége úgy értesült, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a MEOSZ közötti korábbi megállapodástól lényegesen eltérő kormányrendelet módosítás születhet meg, félresöpörve ezzel a 2019 nyara óta tartó előremutató és megalapozott szakmai egyeztetések nyomán létrejött megegyezést. A közös javaslat szerint a mozgáskorlátozott emberek az új személygépkocsira 2,5 millió forint, szakorvosi indikáció alapján 5 millió forint, míg a használt autóra 1 millió forint, szakorvosi indikáció alapján pedig 2,5 millió forint támogatást igényelhetnének. A tárca legutóbb májusban tájékoztatta a MEOSZ-t a várható pozitív döntés bejelentéséről, ezért Szövetségünk megdöbbenve áll a mostani kedvezőtlen hírek előtt.  Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke ezért Fülöp Attila szociális ügyekért felelős államtitkárhoz fordult haladéktalan tájékoztatást kérve, kitérve arra is, hogy ha igazak a hírek, úgy mi indokolta a mozgáskorlátozott emberek hátrányos megkülönböztetésével járó intézkedést - írta közleményében a szervezet.

A szaktárca és a MEOSZ közötti megállapodás tartalmának véglegesítésére először 2019 szeptemberében került sor, melynek kommunikációja a nyilvánosság előtt megtörtént, december végén pedig az érintettek tájékoztatást kaptak a kormányrendelet szerinti támogatási rendszer várható kedvező változásáról. Ezt követően azonban elmaradt a súlyos mozgáskorlátozott személyek gépjárműszerzési és átalakítási támogatás összegének megemeléséről szóló kormányrendelet módosításáról szóló kormánydöntés és bejelentés. Az újabb egyeztetéseket követően legutóbb  2020. május 12-én kaptunk ismét pozitív tájékoztatást  a szaktárca kormányrendelet módosításával kapcsolatos intézkedéseiről –  fogalmazott Kovács Ágnes.

A MEOSZ elnöke levelében emlékeztette a szociális ügyekért felelős államtitkárt arra, hogy a megállapodásban rögzített gépjárműszerzési támogatási koncepció alapja az, hogy a mozgássérült, illetve fogyatékos emberek nem részesülhetnek kevesebb támogatásban, mint a nagycsaládos személyek.

 Megegyezésünk szerint  2020-ban került volna bevezetésre ez a rendszer – erre várt mindenki – ami a jelenlegi hírek alapján a magyar kormány korábbi támogatása ellenére vélelmezhetően visszavonásra került. A fogyatékos emberek érdekvédelmi szövetségein év eleje óta hatalmas nyomás van az érintettek részéről, különösen a MEOSZ-on. Eddig megpróbáltunk türelmet kérni, hisz minden kormányzati visszajelzés arról szólt, hogy a megállapodásunkban szereplő elemekkel új és minden eddigi intézkedésnél előnyösebb rendszer jön létre.

A fentieket alapul véve értetlenül állunk a kialakult helyzet előtt, ugyanis míg 2008-ban a 360 ezer főt magába foglaló mozgáskorlátozott emberek közössége számára 1,8 milliárd forint keretösszeg állt rendelkezésre, amit kiegészített a közlekedési támogatás közel 2 milliárd forintot kitevő kerete, addig a 2013. évi kormányzati intézkedéseket követően a gépjárműszerzési támogatás 900millió forintra csökkent, a közlekedési támogatás pedig megszűnt. Ezzel egyidejűleg a lecsökkent támogatási keret nemcsak a mozgássérült emberek által lett elérhető, hanem minden fogyatékossággal érintett csoport számára megnyitották a támogatást, mely azt jelentette, hogy a lényegesen alacsonyabb keretösszeg immár egy 600 ezer fős társadalmi csoport között vált szétoszthatóvá – fogalmazott Kovács Ágnes, aki a szociális ügyekért felelős államtitkár haladéktalan tájékoztatásét kérte. A teljes közlemény és a levél itt olvasható

Legolvasottabb cikkeink