• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Veszélyben a súlyos mozgáskorlátozottak autótámogatása

Hírek 2020.07.30 Forrás: Weborvos
Veszélyben a súlyos mozgáskorlátozottak autótámogatása

A megállapodástól lényegesen eltérő kormányrendelet módosítás születhet meg - értesült a szövetség.

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége úgy értesült, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a MEOSZ közötti korábbi megállapodástól lényegesen eltérő kormányrendelet módosítás születhet meg, félresöpörve ezzel a 2019 nyara óta tartó előremutató és megalapozott szakmai egyeztetések nyomán létrejött megegyezést. A közös javaslat szerint a mozgáskorlátozott emberek az új személygépkocsira 2,5 millió forint, szakorvosi indikáció alapján 5 millió forint, míg a használt autóra 1 millió forint, szakorvosi indikáció alapján pedig 2,5 millió forint támogatást igényelhetnének. A tárca legutóbb májusban tájékoztatta a MEOSZ-t a várható pozitív döntés bejelentéséről, ezért Szövetségünk megdöbbenve áll a mostani kedvezőtlen hírek előtt.  Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke ezért Fülöp Attila szociális ügyekért felelős államtitkárhoz fordult haladéktalan tájékoztatást kérve, kitérve arra is, hogy ha igazak a hírek, úgy mi indokolta a mozgáskorlátozott emberek hátrányos megkülönböztetésével járó intézkedést - írta közleményében a szervezet.

A szaktárca és a MEOSZ közötti megállapodás tartalmának véglegesítésére először 2019 szeptemberében került sor, melynek kommunikációja a nyilvánosság előtt megtörtént, december végén pedig az érintettek tájékoztatást kaptak a kormányrendelet szerinti támogatási rendszer várható kedvező változásáról. Ezt követően azonban elmaradt a súlyos mozgáskorlátozott személyek gépjárműszerzési és átalakítási támogatás összegének megemeléséről szóló kormányrendelet módosításáról szóló kormánydöntés és bejelentés. Az újabb egyeztetéseket követően legutóbb  2020. május 12-én kaptunk ismét pozitív tájékoztatást  a szaktárca kormányrendelet módosításával kapcsolatos intézkedéseiről –  fogalmazott Kovács Ágnes.

A MEOSZ elnöke levelében emlékeztette a szociális ügyekért felelős államtitkárt arra, hogy a megállapodásban rögzített gépjárműszerzési támogatási koncepció alapja az, hogy a mozgássérült, illetve fogyatékos emberek nem részesülhetnek kevesebb támogatásban, mint a nagycsaládos személyek.

 Megegyezésünk szerint  2020-ban került volna bevezetésre ez a rendszer – erre várt mindenki – ami a jelenlegi hírek alapján a magyar kormány korábbi támogatása ellenére vélelmezhetően visszavonásra került. A fogyatékos emberek érdekvédelmi szövetségein év eleje óta hatalmas nyomás van az érintettek részéről, különösen a MEOSZ-on. Eddig megpróbáltunk türelmet kérni, hisz minden kormányzati visszajelzés arról szólt, hogy a megállapodásunkban szereplő elemekkel új és minden eddigi intézkedésnél előnyösebb rendszer jön létre.

A fentieket alapul véve értetlenül állunk a kialakult helyzet előtt, ugyanis míg 2008-ban a 360 ezer főt magába foglaló mozgáskorlátozott emberek közössége számára 1,8 milliárd forint keretösszeg állt rendelkezésre, amit kiegészített a közlekedési támogatás közel 2 milliárd forintot kitevő kerete, addig a 2013. évi kormányzati intézkedéseket követően a gépjárműszerzési támogatás 900millió forintra csökkent, a közlekedési támogatás pedig megszűnt. Ezzel egyidejűleg a lecsökkent támogatási keret nemcsak a mozgássérült emberek által lett elérhető, hanem minden fogyatékossággal érintett csoport számára megnyitották a támogatást, mely azt jelentette, hogy a lényegesen alacsonyabb keretösszeg immár egy 600 ezer fős társadalmi csoport között vált szétoszthatóvá – fogalmazott Kovács Ágnes, aki a szociális ügyekért felelős államtitkár haladéktalan tájékoztatásét kérte. A teljes közlemény és a levél itt olvasható