Azt szeretnénk, ha az európai nagyvárosokhoz hasonlóan a gyerekek még 12 éves koruk előtt levizsgáznának.
Megfogalmaztuk módosító javaslatunkat, készen vagyunk – mondta a Magyar Nemzetnek Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár. A KRESZ-módosítást ez év első felére tervezték, ám a kormányzati átalakítások okán a már elkészült tervezet átkerült az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, a végleges döntés Lázár János miniszter kezében van.
A huszonöt kilométer/órás végsebességű elektromos rollerekre, elektromos kerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd, mint a kerékpárokra. Jelenleg Európában így van mindenhol, mi ezt követjük – emelte ki a lapnak Révész Máriusz. Felhívta a figyelmet arra, hogy ezek a szabályok a kis sebességű e-rollerekre, segwayekre és a rollermegosztó szolgáltatások eszközeire vonatkoznak. A gyors rollerek más szabályozás alá esnek: ha a jármű végsebessége meghaladja a 25 kilométer/órát, már segédmotoros kerékpárnak minősül majd.
Révész Máriusz kitért arra is, hogy a kerékpárosok nyolcvan százalékának van jogosítványa is.
Az államtitkár hangsúlyozta: a balesetek többségét a szabályok be nem tartása okozza. Ez egyaránt vonatkozik autósra, kerékpárosra és rolleresre.
Általában a fiatal, kiskorú kerékpárosok és rolleresek nem ismerik a KRESZ-t, de ők vannak kevesebben. Révész Máriusz szerint a közlekedési morál megváltoztatására lenne leginkább szükség, mert Magyarország az egyik olyan uniós tagország, ahol a legmagasabb a közúti halálozás.
– Célszerű lenne bevezetni az általános iskolákban a közlekedési alapvizsgát. Azt szeretnénk, ha az európai nagyvárosokhoz hasonlóan a gyerekek még 12 éves koruk előtt levizsgáznának – mondta az államtitkár. Hozzátette: azt is el akarják érni, hogy az uniós átlagszintig jusson el a hazai közlekedési morál, ami évente 110 emberéletet jelentene.