• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

    • Hány éves kortól ajánlott az anyajegyszűrés?

      Hány éves kortól ajánlott az anyajegyszűrés?

    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészeti egység épült 2,7 milliárd forintból Kecskeméten

      Egynapos sebészeti egység épült 2,7 milliárd forintból Kecskeméten

    • "Sokkal több beteget tudunk ellátni az egynapos sebészet során"

    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

A kerékpárokhoz sorolnák a KRESZ-ben az elektromos rollereket

Lapszemle 2023.03.28 Forrás: magyarnemzet.hu
A kerékpárokhoz sorolnák a KRESZ-ben az elektromos rollereket

Azt szeretnénk, ha az európai nagyvárosokhoz hasonlóan a gyerekek még 12 éves koruk előtt levizsgáznának.

Megfogalmaztuk módosító javaslatunkat, készen vagyunk – mondta a Magyar Nemzetnek Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár. A KRESZ-módosítást ez év első felére tervezték, ám a kormányzati átalakítások okán a már elkészült tervezet átkerült az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, a végleges döntés Lázár János miniszter kezében van.

A huszonöt kilométer/órás végsebességű elektromos rollerekre, elektromos kerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd, mint a kerékpárokra. Jelenleg Európában így van mindenhol, mi ezt követjük  – emelte ki a lapnak Révész Máriusz. Felhívta a figyelmet arra, hogy ezek a szabályok a kis sebességű e-rollerekre, segwayekre és a rollermegosztó szolgáltatások eszközeire vonatkoznak. A gyors rollerek más szabályozás alá esnek: ha a jármű végsebessége meghaladja a 25 kilométer/órát, már segédmotoros kerékpárnak minősül majd.

Révész Máriusz kitért arra is, hogy a kerékpárosok nyolcvan százalékának van jogosítványa is. 

Az államtitkár hangsúlyozta: a balesetek többségét a szabályok be nem tartása okozza. Ez egyaránt vonatkozik autósra, kerékpárosra és rolleresre. 

Általában a fiatal, kiskorú kerékpárosok és rolleresek nem ismerik a KRESZ-t, de ők vannak kevesebben. Révész Máriusz szerint a közlekedési morál megváltoztatására lenne leginkább szükség, mert Magyarország az egyik olyan uniós tagország, ahol a legmagasabb a közúti halálozás.

– Célszerű lenne bevezetni az általános iskolákban a közlekedési alapvizsgát. Azt szeretnénk, ha az európai nagyvárosokhoz hasonlóan a gyerekek még 12 éves koruk előtt levizsgáznának – mondta az államtitkár. Hozzátette: azt is el akarják érni, hogy az uniós átlagszintig jusson el a hazai közlekedési morál, ami évente 110 emberéletet jelentene.

Legolvasottabb cikkeink