• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

  • egynapos sebészet
    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

      Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

    • Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

      Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

A kórházi tradícióktól az emberközeli egészségügyig

Lapszemle 2022.09.20 Forrás: TV10
A kórházi tradícióktól az emberközeli egészségügyig

A célunk az, hogy a gazdálkodást a talpára állítsuk és erősítsük a betegelégedettséget és az orvosszakmai és a szakdolgozói munkának az elfogadottságát. 

Talán beavathatom a nézőket abba, hogy viszonylag váratlan volt a váltás, nem olyan nagyon sokkal előtte tudtam meg, hogy új feladat vár rám, mindenesetre én ennek a feladatnak nagyon örültem – mondta el Dr. Óváry Csaba PhD, a Bajcsy-Zsilinszky Kórház és Rendelőintézet nemrégiben kinevezett új főigazgatója a kőbányai TV10 műsorában, melyben a kerületben élőknek mutatkozott be.

Mint elmondta, bizonyos dolgokat tudtam a Bajcsy-ról, tudtam, hogy ez egy emberközeli ellátást nyújtó, kiváló városi kórház, sok szempontból hasonló volt a balassagyarmati emlékre, nagyon más volt a Klinikai Idegtudományi Intézetnél, ami egy kétszakmás szakkórház tulajdonképpen, egy országos intézet, ennek minden előnyével és hátrányával – utalt pályája két fontos állomására a főigazgató.

Tudtam azt is, hogy nagyon kiváló szakmák vannak itt, és azok nagyon kiváló képviselői, kiváló csapatok, ami nagyon fontos szempont volt a döntésben – emelte ki.

Azt is tudtam, hogy ennek az intézménynek nagyon komoly múltja van. Idén 90 éves a kórház, ez kórházi léptékkel is jelentős tradíció. Ha azt vesszük alapul, hogy a mi szakmánkban a siker mindig egy hosszú építkezésnek az eredménye, ez a fajta tradíció, amivel a Bajcsy is rendelkezik, nagyon jó alap erre.

Az Egészséges Budapestért Program keretében egy fantasztikusan korszerű szakrendelő épült a kórház központi telephelyén. Ez azért nagyon fontos, mert ez lehetővé teszi a fekvőbeteg ellátás és járóbeteg-szakellátás integrációját, sok szempontból az emberi erőforrásoknak a jó kihasználását nyújtja. A kollégák nagyon jól ráéreztek arra, hogy mi az a specialitás, amit a szakrendelőbe érdemes átvinni és mi az, amit a fekvőbeteg ellátás közelében kell megoldani. Én már azt a kész helyzetet örököltem meg: minden a szakrendelőbe költözött, aminek ott van a helye, ami onnan könnyen elérhető, de minden olyan specialitás, amihez fekvőbeteg ellátó háttér kell, az a kórházi osztályokon maradt. A betegeknek is egyszerűbb eligazodni egy épületben, mint bolyongani a kórház több épülete között.

Az új menedzsment céljairól szólva Óváry Csaba elmondta, nincs értelme kerülgetni, az egyik célunk az, hogy a gazdálkodást a talpára állítsuk. Ez a szépreményű és nagyon jó lehetőségekkel rendelkező kórház komoly anyagi nehézségekkel küzd. Költségvetési felügyelő van a kórházban, vele és gazdasági igazgató asszonnyal  folyamatosan keressük a megoldást a legégetőbb problémákra, mivel az a meggyőződésem, hogy az igazán jó szakmai munkának feltétele, hogy a működés a gazdasági oldalon rendben legyen. Az a cél, hogy az adósságállományból lefaragjunk.

A másik fontos cél a betegelégedettség és az orvosszakmai és a szakdolgozói munkának az elfogadottsága. Ebből a szempontból a Bajcsy sikerre van ítélve, mert az itt dolgozó csapatoknak a szakmai színvonala egészen kiváló. Olyan, mint egy jó megyei kórházban. Azt gondoljuk, hogy ezek a csapatok megérdemlik az elismertséget és megbecsültséget. A Bajcsy azzal a problémával küzd, amivel általában a XXI. századi egészségügy: olyan bonyolultak és összetettek lettek az ellátások, hogy nagyon nehéz ezeket a folyamatokat megértetni azokkal, akik igénybe veszik ezeket az ellátásokat. Nagyon nehéz kommunikálni, hogy ehhez milyen úton lehet hozzájutni, adott esetben miért nem lehet hozzájutni, vagy mit kell tenni ahhoz, hogy hozzájuthassanak. A XXI. századi egészségügy kezdi elveszíteni az emberközeliségét. Az is cél kell, hogy legyen, hogy ezt a hight tech egészségügyet, amely egyébként sokkal több betegséget képes meggyógyítani, mint bármikor az emberiség történetében, valahogyan mégis közel tartsa az emberekhez, és történetesen egy városi kórház erre rendelkezik a megfelelő adottságokkal, csak meg kell találni a kommunikációs utakat.

További részletek a videóban:

Legolvasottabb cikkeink