A nyári javaslatcsomagban szereplő, a minimumfeltételekről szóló rész még nem lépett életbe.
Október 1-jével lép hatályba az a kórházi fertőzésekkel kapcsolatos miniszteri rendelet, amely a kormányhivatalok feladatait részletezi. A kórházak infekciókontroll – vagyis az egészségügyi ellátással összefüggő fertőző betegségek kiküszöbölésére szolgáló módszereit jelentő – tevékenységének ellenőrzéséről szóló dokumentum már megjelent a Magyar Közlönyben, a fertőzések megelőzését célzó minimumfeltételek módosításáról szóló dokumentum azonban egyelőre nem lépett hatályba - írta a magyarhirlap.hu.
Ismert, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) július 6-án tette közzé a kórházhigéniai jogszabályok módosításáról szóló javaslatcsomag, amely egyrészt a most megjelent hatósági feladatok átszabását, másrészt a kórházi fertőzések megelőzéséről szóló szakmai minimumfeltételek bővítését tartalmazta. A frissen megjelent kormányrendelet szerint – amely a fent említett júliusi tervezetnek csupán csak az egyik fele – kis részben átalakul a kórházak jelentési és ellenőrzési rendszere.
Noha az ellenőrzés eddig is feladata volt a kormányhivataloknak, újdonság a dokumentumban, hogy októbertől évente ellenőrizni kell a fekvőbeteg-ellátást vagy egynapos sebészeti ellátást nyújtó, illetve dialíziskezeléseket végző egészségügyi szolgáltatók infekciókontroll tevékenységét. Fontos az is, hogy eddig a megyei kormányhivatalok, a jövőben viszont a járási hivatalok jutnak hangsúlyosabb szerephez a kórházak ilyen típusú ellenőrzésében.
A kórházi fertőzések számának csökkentését célzó rendelettervezet másik fele, amely még nem jelent meg a Magyar Közlönyben, tartalmazza egyebek mellett a leggyakoribb kórházban elkapható fertőzések, vagyis a nosocomiális infekciók (NI) megelőzését célzó csekklista bevezetésének kötelezettségét, valamint új szereplők beemelését is a betegellátásba.