• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Az autósok kétharmada veszélyesen közel megy a bringásokhoz

Lapszemle 2019.04.16 Forrás: hvg.hu
Az autósok kétharmada veszélyesen közel megy a bringásokhoz

A bűvös 1,50 méter, ez volna a biztonságos távolság, amikor egy autó elhalad egy bringás mellett. Ha ez nem adott, várni kellene.

A Spiegel számolt be egy német tanulmányról, amelyet a biztosító-társaságok káreseményeit elemző szervezett készített. Azt vizsgálták, hogy a kerékpárosokat áltagosan, milyen oldaltávolságot tartva előzik az autósok, és számít-e ebből a szempontból, ha kijelölt kerékpársáv van az úttesten. Az eredményekhez összesen 7700 előzést elemeztek 20 különböző helyszínen Berlinben - idézte a cikket a hvg.hu.

Alap esetben azt találták, hogy a gépjárművezetők 48 százaléka kevesebb, mint 1,50 méteres oldaltávolságot tartott a kerékpárosokkal, 14 százalékuk pedig kevesebb, mint egy métert. 69 és 89 százalékkal a teherautók és autóbuszok értéke volt a legrosszabb ilyen szempontból, 20 és 44 százalékban, az oldaltávolság kevesebb volt, mint egy méter.

A kerékpárosok sokszor maguk is előznek kerékpárosokat, de szintén veszélyesen közel, mert 93 százalékban közelebb vannak egymáshoz ilyenkor a közúton mint 1,5 méter.

Legolvasottabb cikkeink