• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az autósok kétharmada veszélyesen közel megy a bringásokhoz

Lapszemle 2019.04.16 Forrás: hvg.hu
Az autósok kétharmada veszélyesen közel megy a bringásokhoz

A bűvös 1,50 méter, ez volna a biztonságos távolság, amikor egy autó elhalad egy bringás mellett. Ha ez nem adott, várni kellene.

A Spiegel számolt be egy német tanulmányról, amelyet a biztosító-társaságok káreseményeit elemző szervezett készített. Azt vizsgálták, hogy a kerékpárosokat áltagosan, milyen oldaltávolságot tartva előzik az autósok, és számít-e ebből a szempontból, ha kijelölt kerékpársáv van az úttesten. Az eredményekhez összesen 7700 előzést elemeztek 20 különböző helyszínen Berlinben - idézte a cikket a hvg.hu.

Alap esetben azt találták, hogy a gépjárművezetők 48 százaléka kevesebb, mint 1,50 méteres oldaltávolságot tartott a kerékpárosokkal, 14 százalékuk pedig kevesebb, mint egy métert. 69 és 89 százalékkal a teherautók és autóbuszok értéke volt a legrosszabb ilyen szempontból, 20 és 44 százalékban, az oldaltávolság kevesebb volt, mint egy méter.

A kerékpárosok sokszor maguk is előznek kerékpárosokat, de szintén veszélyesen közel, mert 93 százalékban közelebb vannak egymáshoz ilyenkor a közúton mint 1,5 méter.