A bűvös 1,50 méter, ez volna a biztonságos távolság, amikor egy autó elhalad egy bringás mellett. Ha ez nem adott, várni kellene.
A Spiegel számolt be egy német tanulmányról, amelyet a biztosító-társaságok káreseményeit elemző szervezett készített. Azt vizsgálták, hogy a kerékpárosokat áltagosan, milyen oldaltávolságot tartva előzik az autósok, és számít-e ebből a szempontból, ha kijelölt kerékpársáv van az úttesten. Az eredményekhez összesen 7700 előzést elemeztek 20 különböző helyszínen Berlinben - idézte a cikket a hvg.hu.
Alap esetben azt találták, hogy a gépjárművezetők 48 százaléka kevesebb, mint 1,50 méteres oldaltávolságot tartott a kerékpárosokkal, 14 százalékuk pedig kevesebb, mint egy métert. 69 és 89 százalékkal a teherautók és autóbuszok értéke volt a legrosszabb ilyen szempontból, 20 és 44 százalékban, az oldaltávolság kevesebb volt, mint egy méter.
A kerékpárosok sokszor maguk is előznek kerékpárosokat, de szintén veszélyesen közel, mert 93 százalékban közelebb vannak egymáshoz ilyenkor a közúton mint 1,5 méter.