A mobilokon is elérhetők lesznek a felhasználó egészségügyi dokumentumai, és az e-recept kiváltására is alkalmas lesz az alkalmazás.
Ma már a vények 99 százaléka e-recept, ez az öt éve létrejött Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) legismertebb szolgáltatása, átlagosan napi 800 ezret állítanak ki belőle az orvosok - írja a vg.hu.
A 2017 novemberében indult EESZT a koronavírus-járvány alatt megmutatta, hogy mind a döntéshozóknak, mind az állampolgároknak mennyire meg tudja könnyíteni az életét – jelentette ki az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központ (ESZFK) ügyvezetője a 3. Digital Health Summiton. Szabó Bálint úgy fogalmazott, ha ez a rendszer most megállna, sokan bajba kerülnének, sőt „visszakerülnénk a középkorba” az egészséginformatika szempontjából.
Hódít az EESZT
Az idén ötéves e-egészségügyi szolgáltatási tér
– sorolta az egyre növekvő számokat a szakember, aki arról is beszélt, hogy ma már a kiállított vények 99 százaléka elektronikus, s ez az EESZT legismertebb szolgáltatása.
A 2020-ban kirobbant koronavírus-járvány felgyorsította a rendszer megújítását, hiszen ekkor fejlesztették ki egyebek mellett a telemedicinális orvosi rendelést, az oltási időpont foglalásának a lehetőségét, a Covid-adatszolgáltatást, valamint az európai uniós Covid-igazolványt.
...
Fejlesztési tervek
Az ügyvezető a központ további fejlesztési munkálatairól is beszámolt, így például arról a járóbeteg-irányítási szisztémáról, amelynek több eleme már elkészült, és amelynek egy orvosiszolgáltatás-katalógus és egy időpontmenedzsment-program mellett része lesz egy felhasználóbarát időpontfoglalási rendszer is.
Emellett folyamatban van az egyre többek által használt EESZT-mobilapplikáció funkcióinak a bővítése is. A változtatások várhatóan közeljövőbeli élesítése után a mobilokon elérhetők lesznek egyebek mellett a felhasználó egészségügyi dokumentumai, továbbá e-recept kiváltására és időpontfoglalásra is alkalmas lesz az alkalmazás.
További részletek a cikkben.