Az intézmény kivizsgálta a ügyet, és azt állapították meg, hogy a kolléga nem hibázott.
Minden egyes bejelentést kivizsgálunk - nyilatkozta dr. Bertalan István, a Karolina Kórház főigazgatója, aki a közösségi hálón az intézményt ért támadásokra reagált a kisalfold.hu. Még húsvétkor történt az eset: kiugrott a mosonmagyaróvári Karolina Kórház ablakából egy páciens. A család a sajtóhoz fordult a tragédia után. Több cikk is született arról, hogy a hozzátartozók véleménye az, hogy az ügyeletes orvos a hibás a tragédiáért, mert nem túl empatikusan fogalmazta meg a betegnek, hogy gyógyíthatatlan. Az intézmény kivizsgálta a ügyet, és azt állapították meg, hogy a kolléga nem hibázott.
A főigazgató elmondta, a krónikus osztályon történt esettel a kórház vezetősége is foglalkozott, vizsgáltuk annak jogosságát. Ugyanakkor azt elutasítjuk, hogy a közösségi hálón durván támadják, akár halállal is fenyegetik a dolgozóinkat – emelte ki a kórházigazgató.
Az intézményvezető ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy aki úgy érzi, sérelem érte a kórházban, adja be a panaszát. – Ha az osztályos főnővéri, főorvosi szinten nem kapnak elfogadható választ, úgy a főigazgatói titkárságon segítenek írásba foglalni, hogy mi történt pontosan. Ezt egy belső audit követi, ahol átnézzük az összes dokumentációt, kikérdezzük az érintetteket. Jegyzőkönyv készül, amit a bejelentő elolvashat, akár pontosítást is kérhet. Ezt követheti a szembesítés. Az ilyen jellegű visszajelzések azért is fontosak számunkra, hogy tudjuk, hol jelentkeznek hibák, amik akár komoly bajokat is okozhatnak. A panasz jellegétől függően átszervezéssel, átcsoportosítással, technikai változtatással viszont orvosolható a helyzet – mondta.