• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

    • Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

      Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

    • Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

      Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

  • egynapos sebészet
    • Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

      Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

    • Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

      Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

    • Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

      Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

Egészségügyi adminisztrációban tesztelték az MI-t

Lapszemle 2021.10.14 Forrás: digitalhungary.hu
Egészségügyi adminisztrációban tesztelték az MI-t

Bella kizárólag az időpontfoglalással kapcsolatos feladatokat látta el és csak egyértelmű kéréseket, utasításokat követett.

Magyarországon először szemészeti rendelésre foglalt időpontot a Pécsi Tudományegyetemen Bella, az Egyetem és a T-Systems által közösen kifejlesztett mesterséges intelligencia megoldása. Bella a recepcióra érkező telefonokat kezelte, kikereste és lefoglalta a telefonálók számára a megfelelő időpontot vagy kérdés esetén a recepciós kollégához irányította a hívót. Az egyszerre több hívást fogadni képes Bellától az adminisztratív terhek jelentős csökkenését várja az intézmény, írja a digitalhungary.hu.

Bella, a T-Systems már mindennapokban alkalmazott digitális asszisztenséhez hasonlóan, képes szóban (telefonon) interakcióba lépni a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szemészeti Klinikájára telefonálókkal, ezzel elősegítve a telefonon történő időpontfoglalás gyorsítását és egyszerűsítését. A digitális asszisztens segítségével történő időpontfoglalást 2021.02.01 és 2021.04.30. között vezették be a klinikán teszt jelleggel. Ezen időszak alatt a nap 24 órájában a digitális asszisztens adott időpontot a betelefonálóknak a szemészeti szakrendelésre. Minden olyan esetben, amikor a beteg nem kívánta igénybe venni ezt a szolgáltatást, illetve nem rendelkezett megfelelő információval a digitális időpont kéréshez, Bella munkaidőben – reggel 8 és délután 3 óra között – az egyetem recepciós munkatársához kapcsolta a hívót. A teszt időszak alatt Bella üdvözölte a telefonálót és a kórházi rendszerben már regisztrált betegek esetében végigvezette az időpontfoglalási folyamatot, ezáltal az időpontfoglalás emberi ügyintéző nélkül történhetett meg. Minden sikeresen foglalt időpontot kérésre SMS-ben is nyugtázott a rendszer. A lefoglalt időpont előtt 2 nappal emlékeztető SMS-t kapott a páciens, erre küldött válasz üzenettel egyszerűen lehetett lemondani a foglalást. Az emlékeztető SMS növeli a járóbetegek szakrendelésen történő megjelenés arányát, a felszabadított időpontok által pedig növelhető a szemész orvosok idejének kihasználtsága.

Nagyon fontos, hogy Bella kizárólag az időpontfoglalással kapcsolatos feladatokat látta el és csak egyértelmű kéréseket, utasításokat követett. Ha számára ismeretlen kérdéssel vagy kifejezéssel találkozott, akkor munkaidőben a recepcióra kapcsolta a hívást. Ez garanciát nyújtott számunkra és a telefonáló pácienseknek is, hogy a lehető leggyorsabban elérjék a kívánt információt vagy megkapják az elérhető időpontot. 

Legolvasottabb cikkeink