• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Egyelőre nem állunk készen a vakcina fogadására

Lapszemle 2020.11.24 Forrás: telex.hu
Egyelőre nem állunk készen a vakcina fogadására

Egyelőrecsal 25 ország tudná fogadni a szállítmányt, melyek között például Magyarország, Írország, Brazília vagy India nem szerepel.

Jelenleg mindössze 25 ország áll készen a BioNTech-Pfizer vakcina fogadására – mondta az Euronews híradójának Joachim von Winning, a frankfurti légifuvarozók közösségének vezetője. A vakcina terjesztésében a szállítás lehet a legnagyobb akadály, ugyanis -70 fok alatt kell tartani a szállítmányt. Az is megnehezíti a szállítást, hogy nem lehet egy repülőt telepakolni a vakcinával, mert a hűtést szárazjéggel oldják meg, azaz fagyasztott szén-dioxiddal. Repülés közben a szárazjég újra gázzá alakulna, így veszélyesen megnőne a szén-dioxid mennyisége a fedélzeten - írta a telex.hu.

A gyártótól a reptérre hűtött kamionokban szállítanák a rakományt, amit közvetlenül a kifutón rakodnának fel a gépre. Ezzel minimalizálnák annak a lehetőségét, hogy a vakcinák felmelegedjenek, mert az akár tönkre is teheti a védőoltást. A fogadó repterekről ideális esetben azonnal oltóközpontokba szállítanák, ahol négy-öt napig 2–8 fokon tárolhatóak.

Egy másik probléma még, hogy egyelőre nem minden ország tudná fogadni a szállítmányt. Sőt, mindössze 25, melyek között például Magyarország, Írország, Brazília vagy India nem szerepel. A frankfurti repülőtér ideális kiindulópont, mert közel van a beszállítókhoz, de Von Winning tart attól, hogy sok országban például feltartóztatják a vámon a gyógyszerészeti készítményeket. A vakcinát azonban nem lehet bármeddig tárolni.