• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Egyre kevesebben kötik be magukat az autóban

Lapszemle MA 06:14 Forrás: Telex
Egyre kevesebben kötik be magukat az autóban

Több mint 16 ezren nem csatolták be a biztonsági övet, ezzel figyelmen kívül hagyta a legegyszerűbb, mégis életmentő szabályt.

Egy héten keresztül ellenőrizte aktívan az autósokat, motorosokat a rendőrség. Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata Seatbelt elnevezéssel hirdetett fokozott ellenőrzést, amelyhez a magyar rendőrség is csatlakozott. Március 10-16. között Magyarország egész területén elsősorban a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszer, valamint segédmotorosoknál és motorkerékpárosoknál a bukósisak használatát ellenőrizték. A rendőrök azt tapasztalták, hogy több mint 16 ezren nem csatolták be a biztonsági övet, ezzel figyelmen kívül hagyta a legegyszerűbb, mégis életmentő szabályt. A 16 105 esetből főként – 11 354 esetben – a járművezető nem használta az övet. A gyermekbiztonsági rendszert 244 esetben nem használták, míg 36 motorkerékpáros bukósisak nélkül közlekedett, írja a Telex

A biztonsági öv nagyjából egyidős az autóval, sőt, az első ilyen szabadalmat korábban adták be, mint az első autóét. A modern, hárompontos biztonsági öv megszületésére egészen 1959-ig kellett várni, híres sztori, hogy a Volvo akkor úgy döntött, szabadon és ingyen elérhetővé teszi a találmányt a világ összes autógyártójának, ki tudja, hány millió életet mentve meg ezzel.

A teljes információ a cikkben.