• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Felszállás legfeljebb három perccel a riasztás után

Lapszemle 2023.08.12 Forrás: magyarnemzet.hu
Felszállás legfeljebb három perccel a riasztás után

A korábban bérelt, osztrák tulajdonú mentőhelikopterek helyett kilenc magyar tulajdonú EC 135 P2+ típusú légi jármű állt szolgálatba.

Számos műszaki és technikai előnye van, valamint a mentőcsapatok számára is komfortosabb körülményeket biztosít az a két új légimentőbázis, amelyet Szekszárdon és Miskolcon adtak át - mondta a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. orvos ­igazgatója a Magyar NemzetnekGebei Róbert elmondta azt is,  hamarosan Marcaliban is új légimentőbázist avatnak fel, ahová a sármelléki csapat települ át, és egy éven belül Debrecenben is fejlett, a mai kor követelményeit teljes mértékben kielégítő létesítmény épülhet fel.

 A marcali bázis műszaki átadása már megtörtént, jelenleg már csak a hatósági engedélyeztetés zajlik – tette hozzá. Tájékoztatása szerint a debreceni bázis kivitelezése még nem kezdődött meg, az viszont már biztos, hogy az új helyszín a debreceni repülőtér területén kívül fog megépülni. Jelenleg a terület megvásárlása, kisajátítása van folyamatban, de bíznak benne, hogy egy éven belül ezt a bázist is sikerül átadni.

A szakember kiemelte: a légimentőbázisok megépítésének számos műszaki és technikai előnye van, valamint a mentőcsapat számára is kényelmesebb, komfortosabb munkakörülményeket biztosít.

Az új bázisokon minden személyzeti tagnak saját szobája és fürdőszobája van, így a riasz­tások közötti időben is méltó körülmények között tudnak pihenni. A személyzeti tartózkodót gyakorlatilag egy ajtó választja el a fűtött hangártól, így a riasz­tást követően a felszállás is maximum három percen belül megtörténik, akár télen is. Ehhez képest a korábbi miskolci bázison például a helikopter nagyjából egy száz méterre lévő fűtetlen hangárban állt, ami a mihamarabbi bevetés folyamatát is lassította – magyarázta Gebei Róbert. A repülőgépflotta fejlesztéséről a teljes cikkben olvashat.

Legolvasottabb cikkeink