• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Fontosak a képek a mesekönyvekben

Lapszemle 2018.06.11 Forrás: magyaridok.hu
Fontosak a képek a mesekönyvekben

A csak dekoratív szerepet betöltő illusztrációk kevésbé járulnak hozzá a szöveg megértéséhez.

Az óvodások szövegértéséhez jelentősen hozzájárulnak a meséhez szorosan kapcsolódó illusztrációk – derült ki egy friss hazai kutatásból, amelyben szemmozgáskövetés segítségével azt vizsgálták, hogy az illusztráció jelenléte, illetve minősége hogyan hat a gyerekek emlékezetére. A kutatásról szóló tanulmány a Journal of Experimental Child Psychology című nemzetközi folyóiratban jelent meg - írta a magyaridők.hu.

Takács Zsófia Katalin, az ELTE PPK kognitív fejlődés és oktatás kutatócsoport vezetője és Adriana G. Bus (VU University Amsterdam) szemmozgáskövetés segítségével vizsgálta az illusztrációk és a meseértés kapcsolatát. Kiderült, hogy a mesekönyv szövegéhez szorosan kapcsolódó illusztrációk jelentősen hozzájárulnak az óvodások meseértéséhez.

A vizsgálat eredményei alapján elmondható, hogy sokkal több informá­ciót idéztek fel a gyerekek azokból a mesékből, amelyekben volt illusztráció, sőt a szövegében foglaltakat ábrázolta, mint az illusztráció nélküliek esetében. A szemmozgáskövetési adatok alapján elmondható, hogy a kicsik az illusztrációnak azokra az elemeire fókuszálnak, amelyeket a narráció éppen elmond a szövegben.

Az óvónőknek is szolgál némi újdonsággal a kutatás, mert mint kiderült, sokkal többre emlékeznek az óvodai csoportos meseolvasás során is, ha nemcsak hallgatják a szöveget, hanem látják is a képeket.

Legolvasottabb cikkeink