Az Országos Mentőszolgálat szóvivője a dunaharaszti fórumon az új rendszer első hetének tapasztalatiról beszélt.
Több mint 27 percen át hallgatta egy nő Dunaharasztiban az orvosi ügyelet telefonos automatáját, mielőtt a vonal megszakadt volna. Többek között erre a panaszra is reagált Győrfi Pál az új orvosi ügyeleti rendszer anomáliáit tárgyaló lakossági fórumon Dunaharasztiban. Ez az egyik olyan város, ahol február elsejével teljesen felszámolták a helyben elérhető orvosi ügyeletet, illetve azt az Országos Mentőszolgálat vette át telefonos rendszer bevezetésével, írja a 24.hu a Dunaharaszti Online beszámolója alapján.
Az Országos Mentőszolgálat szóvivője a fórumon az új rendszer első hetének tapasztalatiról beszélt. A Dunaharaszti Online című lap beszámolója szerint a Győrfi Pál megjegyezte, hogy egy éve zajlik az ügyeleti rendszer átalakítása az országban, Pest megye pedig az utolsó előtti körben került sorra. A mentőszolgálat tapasztalata alapján az új rendszer bevezetését „mindenhol félelem övezte”, de mára az „ott élők látják, jól működik”. Győrfi Pál a dunaharaszti lakossági fórumon elismerte: maz első hétvége tapasztalati mutattak problémákat.
A szóvivői tájékoztatás szerint Pest megyében egy műszakban 7 személy látja el az 1830-as ügyeleti telefon hívásait. Mint jelezte: még tart az első tapasztalatok kiértékelése, de a vonalak terhelése ingadozó. Volt olyan, amikor egyszerre harmincan várakoztak, és előfordult, hogy többen csak tesztelték a rendszert, amivel feltartották a telefonos ügyeletet.
A tájékoztatás szerint az első hétvége számokban:
A megyében összesen 935 beteget láttak el az orvosok,
közöttük 361 gyereket,
19 esetben a telefonos segítségnyújtás elegendőnek bizonyult.
800 beteg az ügyeleti pontok valamelyikét kereste fel,
105 beteget az otthonában láttak el - idézi a 24.hu.