Heteken belül debütál egy új fejlesztés az OMSZ-nál, amellyel a mentőszolgálat 136 éves működésének új fejezetét kezdhetik meg.
Az úgynevezett health literacy, magyarul egészség értés vagy egészségműveltség a lakosság egészségügyi, prevenciós és egészségfejlesztési kompetenciáit összesíti felmérések alapján. Európai viszonylatban Magyarország sajnos nem teljesített jól, ezért fejlesztendő terület az egészségügyi tájékoztatás és a lakossági tájékozódás oldaláról is. Például sokszor nem hívunk mentőt szükség esetén, vagy éppen feleslegesen tárcsázzuk a 112-t, túlterhelve ezzel a rendszert - írta a nőiváltó.hu.
Az oktatás alapvetően nem az OMSZ dolga, az elsődleges feladatuk a segítségnyújtás akkor, amikor megtörtént a baj. Ennek ellenére igyekeznek edukálni a lakosságot, de a helyzet akkor javulhat igazán Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint, ha minden egészségügyi érintett egy picit hozzátesz a tudás fejlesztéséhez, a lakosság pedig ezekre befogadó.
– Az Országos Mentőszolgálatnak évente nagyságrendileg 1 millió 250 ezer esete van Magyarországon. Ennek csak kisebb része igazi mentős eset” – mondtaa a Női Váltónaka szóvivő.
Az OMSZ tájékoztatása szerint feltétlenül indokolt mentőt hívni életveszély, vagy annak gyanúja esetén (eszméletvesztés, bármilyen eredetű súlyos vérzés, fulladás, stb.); súlyos sérülés, csonttörés, komoly égési sérülés, mérgezés bekövetkeztekor; vagy megindult és előrehaladott szüléskor.
Heteken belül debütál egy új fejlesztés az OMSZ-nál, amellyel a mentőszolgálat 136 éves működésének új fejezetét kezdhetik meg.
A segélyhívó okostelefonján aktiválni tudják majd a kamerát, és már nem csak kérdések-válaszok alapján alkothatnak képet a sérült állapotáról, hanem valóban látni is fogják. Így a helyzet és állapot felmérése sokkal könnyebb lesz az eddigieknél - írta a lap.
Továbbiak a teljes cikkben