• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

  • egynapos sebészet
    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

      Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

    • Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

      Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

Hány lépés sétára van az egészség?

Lapszemle 2022.06.25 Forrás: forbes.hu
Hány lépés sétára van az egészség?

A tanulmányokból az is kiderült, hogy a tempó lényegtelen, egyedül a lépések száma a fontos.

A csapból is az folyik, hogy napi 10 ezer lépést meg kell tenni, de azt, hogy ez az információ honnan és mennyire megbízható forrásból ered, valójában senki sem tudja. A TED Ideas újságírója összevetette a legfrissebb kutatásokat, mi pedig összefoglaljuk a végeredményt - írja a forbes.hu.

Az afrikai hadza törzsben élő nők napi átlagos 13 ezer lépést tesznek meg, míg a kanadai amish-ok 14 ezer lépésnyit sétálnak, tekintve, hogy nincsenek járműveik. Őseink, akik még vadászatra és halászatra rendezkedtek be, napi több tíz kilométert kellett, hogy megtegyenek az élelem megszerzéséért. Amennyiben erre nem lettek volna képesek, valószínűleg máshogy alakul az evolúció története. A példájuk azt mutatja: minél többet mozgunk, annál minőségibb és nehezebben beszerezhető táplálékhoz juthatunk. Az, hogy mindez még egészséges is, csak plusz pozitívum − mutat rá dr. Herman Pontzer, a metabolizmus egyik szakértője.

Ez mind szuperül hangzik, a kérdés már csak az, hogy most, amikor a táplálékért csak a sarki kisboltba, vagy csak a laptopig kell elmászni, valóban szükségünk van-e ennyi mozgásra. A válasszal valószínűleg senkit sem lepünk meg: igen.

A Ted által idézett, a The Lancet aggregált kutatásából ugyanis kiderül, hogy a napi lépéseink száma összefüggést mutat a halálozási rátával. Ugyanis…

  • azon 60 év alatti embereknél csökken a halálozási arány, akik lehetőleg napi 8, 10 ezer lépést megtesznek
  • 45 és afölötti nők körében a 4400 lépésszám a sorsdöntő. A 2700-at és a 7500-at lépő nők esetében szintén jelentős különbséget figyeltek meg a halálozási arányban − mondanunk sem kell, utóbbi javára.
  • 60 feletti a 6 és 8 ezer lépésszám számít ideálisnak
  • a tanulmányokból az is kiderült, hogy a tempó lényegtelen, egyedül a lépések száma a fontos

A cikk szerzője hozzáteszi: a sétálás természetesen kiváltható más mozgásformával is, de az elengedhetetlen, hogy minden napunkba beiktassunk valamilyen testmozgást.

Legolvasottabb cikkeink