A NEAK adatai szerint egy évvel ezelőtt közel 23 ezer dobozt, míg idén januárban több mint 25 ezer dobozzal vásároltak a gyógyszerből.
Év elején a hírek arról szóltak, világszerte hiánycikké vált az egyik 2-es típusú cukorbetegség kezelésére ajánlott Ozempic gyógyszer, amelyet egyre többen használnak fogyókúrás eszközként. Néhány napja pedig kiderült, nem véletlenül lett ennyire népszerű, a készítményt gyártó dán vállalat ugyanis több mint 21 millió fontot költött Nagy-Britanniában, hogy kedvezően befolyásolja a szakemberek és egészségügyi szervezetek véleményét - írta a Guardian cikke nyomán a Magyar Nemzet.
A cég 2019 óta 3500 esetben adott pénzt adományok, eseményszponzorációk, ösztöndíjak és egyéb díjak formájában elhízás elleni szervezeteknek, orvosi kollégiumoknak, háziorvosoknak, egészségügyi oktatóknak és egyetemeknek. Az angol gyógyszerészeti szervezet vizsgálata szerint a Novo Nordisk egy másik fogyasztószerrel összefüggésben hétszer is megsértette az iparági etikai kódexet burkolt reklámozás miatt. A vállalat viszont úgy véli, nem történt jogsértés, és sosem vétett szándékosan az etikai és jogi normák ellen. A juttatásban részesülő felek pedig azzal védekeznek, hogy a véleményüket nem befolyásolták az anyagi előnyök.
A diabétesz kezelésére szánt gyógyszer hazánkban is igen népszerű, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő adatai szerint egy évvel ezelőtt közel 23 ezer dobozt, míg idén januárban több mint 25 ezer doboz Ozempic-et vásároltak.
A Novo Nordisk gyógyszerében egy úgynevezett szemaglutid nevű hormon található, amely a szervezetben lassítja a gyomor kiürülését, szabályozza az inzulintermelést, és teltségérzést keltve csökkenti az étvágyat. A vállalat termékének népszerűségét növelik a közösségi média felületei is, ahol hosszú hónapok óta pörögnek azok a bejegyzések, történetek és videók, amelyek az Ozempic kedvező hatásairól szólnak - írták.